نویسنده: محسن بیگی نیا
// جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۳

مایکروسافت بازی‌های بیشتری بر روی فروشگاه استیم منتشر خواهد کرد [E3 2016]

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، طی یک مصاحبه زنده تصویری با وب سایت جاینت بمب (Giant Bomb) اعلام کرده که مایکروسافت بازی‌های بیشتری بر روی فروشگاه استیم منتشر خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

فیل اسپنسر که دیشب در گفتگوی زنده‌ی وب سایت جاینت بمب حاضر شده بود، در ارتباط با تلاش‌های مایکروسافت در عرصه‌ی پی‌سی گیمینگ صحبت کرده است. او صحبتش در ارتباط با پی‌سی گیمینگ را با استیم، بزرگترین فروشگاه این عرصه، آغاز کرد و در مورد چگونگی عرضه‌ی بازی‌های بازی‌های مایکروسافت روی این پلتفرم صحبت کرد. او گفت:

من امروز به استیم نگاه می‌کنم و می‌بینم که آنها روی یک خط رشد فوق‌العاده قرار دارند. آنها یک نیروی عظیم در بخش گیمینگ هستند؛ یک نیروی مثبت. من فکر می‌کنم آنها تا سال آینده بزرگتر از چیزی که امروز هستند خواهند شد و پنج سال بعد نیز آنها باز بزرگتر خواهند شد. من به ولو به چشم یک [شریک نرم افزاری مستقل] مهم برای خودمان روی ویندوز نگاه می‌کنم. آنها یک بخش حیاتی در موفقیت گیمینگ روی ویندوز بوده‌اند. من فکر نمی‌کنم که الان به ولو بخاطر عرضه نشدن بازی‌های انحصاری ما روی فروشگاهش آسیبی وارد شود. آنها کار خودشان را به طرزی باور نکردنی خوب انجام می‌دهند. ما باز هم بازی‌هایی را روی استیم عرضه خواهیم کرد.

اسپنسر در حالی که می‌‍گفت مایکروسافت برخی از بازی‌های آینده‌اش را روی استیم عرضه خواهد کرد (او اشاره نکرد که کدام بازی‌ها) تأکید کرد که خودش را در قبال ساخت استور ایکس‌باکس مایکروسافت روی پی‌سی مسئول می‌داند. او بیان کرد:

من قصد دارم یک استور بسازم؛ هیچ شکی در این خصوص وجود ندارد.

اسپنسر اذعان کرد که تمامی بازی‌های پی‌سی مایکروسافت که روی استور ویندوز 10 عرضه شده‌اند خیلی خوب عمل نکرده‌اند. او توضیح داد:

quantum_break_striker

تمامی این بازی‌ها رضایت بخش نبودند. برخی از آنها عملکرد خوبی داشتند. Forza Motorsport 6: Apex عملکرد بسیار خوبی داشت. Quantum Break بهترین بازی عرضه‌ شده‌ی ما روی پی‌سی نبود. Killer Instinct عملکرد بسیار خوبی روی پی‌سی داشت. Gears of War: Ultimate Edition خوب بود، ما قطعاً از عرضه‌ی آن درس‌هایی آموختیم.

او که به طور کلی مشغول صحبت کردن در خصوص استیم بود چنین ادامه داد:

نقاطی وجود خواهند داشت که ما با یکدیگر همکاری می‌کنیم و نقاطی هم وجود خواهند داشت که با یکدیگر رقابت خواهیم کرد. نتیجه پایانی به نفع گیمرها خواهد بود.

برخی از بازی‌های عرضه شده از طرف مایکروسافت برای استیم شامل Age of Empires II HD و Ori and the Blind Forest می‌شوند. یکی از بازی‌هایی که روی استیم عرضه نشده است Quantum Break است و از نظر اسپنسر ولو از بابت آن چیزی را از دست نداده است. او توضیح داد:

من فکر می‌کنم که آنها بدون Quantum Break هم عملکرد خوبی در استور خودشان دارند.

بعلاوه اسپنسر در ارتباط با برخی از نگرانی‌های موجود در خصوص پلتفرم جهانی ویندوز (UWP) مایکروسافت از جمله نگرانی تیم سویینی، بنیان گذار اپیک گیمز، صحبت کرد. او چنین اظهار نظر کرد:

قطعاً هنوز هم نگرانی‌هایی در خصوص اینکه UWP و استور ما وجود دارند. ولی [واقعاً] جای هیچ نگرانی نیست.

سویینی قبلاً مایکروسافت را متهم کرده بود که قصد دارد توسعه‌ی بازی‌ها روی پی‌سی را با استفاده از UWP به انحصار خود در بیاورد. در گفتگوی دیشب، اسپنسر گفت که او و سویینی به شرایط خوبی دست یافته‌اند، او را دوستی نزدیک خطاب کرد و ادعا کرد که به دفعات با او صحبت کرده است.

دیگر نکته قابل توجه در این مصاحبه این بود که فهمیدیم اسپنسر پیش از رونمایی عمومی از ایکس‌باکس وان اسکورپیو، با ولو در ارتباط با آن صحبت کرده بود. نظر شما در خصوص صحبت‌های فیل اسپنسر و سیاست‌های جدید مایکروسافت چیست؟

منبع: GameSpot

[alert variation="alert-warning"]برای خواندن تمام مطالب مربوط به نمایشگاه E3 2016، به صفحه مخصوص این رویداد در وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.[/alert]


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده