نویسنده: مرتضی تقوی
// پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳

فیل اسپنسر: خرید کنسول ایکس باکس Scorpio بدون داشتن تلوزیون 4K فایده ای ندارد

مایکروسافت در کنفرانس خبری خود در E3 2016 نسخه ارتقا یافته و قوی‌تر کنسول ایکس‌باکس وان را با اسم رمز Scorpio به طور رسمی معرفی کرد. اما فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ای با EuroGamer گفت که خرید این کنسول بدون داشتن تلوزیون 4K فایده‌ای ندارد.

سه روز پیش بود که در جریان برگزاری نمایشگاه E3 2016 شرکت مایکروسافت در کنفرانس خودش نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی ایکس‌باکس با اسم رمز اسکورپیو (Scorpio) را رسما معرفی کرد. مایکروسافت اعلام کرد که این کنسول دارای پردازنده گرافیکی (GPU) بهتر نسبت یه ایکس‌باکس وان فعلی است که می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K و همچنین نرخ ۶۰ هرتز اجرا کند. این شرکت همچنین تایید کرد که قدرت پردازشی این کنسول جدید ۶ ترافلاپس خواهد بود.

فیل اسپنسر رئیس ایکس باکسآیا شما هنوز هم از تلوزیون‌های فول اچ‌دی (1080p) برای کنسول ایکس‌باکس خود استفاده می‌کنید؟ اگر پاسخ شما بله است بهتر است بدانید برای تماشای این توان به یک فاکتور مهم یعنی تلوزیون‌های 4K احتیاج دارید. اگر نمایشگر‌هایی با این رزولوشن در اختیار ندارید یا قصد خرید آن را ندارید بهتر است قید خرید کنسول اسکورپیو را هم بزنید. این جدید‌ترین پیام فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در مصاحبه با سایت EuroGamer است.

این سایت در مصاحبه‌ای با اسپنسر نظر او را در مورد معرفی کنسول ایکس‌باکس وان اس و رونمایی از کنسول ارتقا یافته مایکروسافت با اسم رمز اسکورپیو جویا شده است. در جریان مصاحبه، رئیس ایکس‌باکس با سوالی از گزارشگر یوروگیمر در مورد اینکه از چه تلوزیونی استفاده می‌کند و پاسخ وی که تلوزیون 1080p بود گفت:

پس شما باید ایکس‌باکس وان اس بخرید، چون اسکورپیو فایده‌ای برای شما ندارد. اسکورپیو به عنوان یک کنسول 4K طراحی شده است و اگر تلوزیون 4K ندارید، مزیتی که ما برای شما از طریق این کنسول ارائه می‌کنیم را نمی‌توانید ببینید. البته قطعا شما و هرکس دیگری می‌توانید این کنسول را بخرید و هرگاه یک تلوزیون 4K خریدید کنسول مربوطه‌اش برای شما آماده است و می‌توانید از مزایای ازتقاء یافته‌ی آن بهره ببرید.

phil-spencer-project-scorpio-1برای ما که در این صنعت کار می‌کنیم شاید خیلی راحت فکرمان به این سمت برود که هرکس قدرت بیشتری ارائه کند پیروز است. اما شما به نسل قبلی نگاه ببینید چه کسی پیروز شد؟ کنسول Wii بود که برنده شد. کنسول Wii توانست بیشتر از فروش ما برای ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 بفروشد در حالیکه قدرتمند ترین کنسول نسل پیش نبود. قیمت بسیار مهم است. Wii هم قیمت خوبی داشت و هم تجریه‌ی بازی بسیار خوبی را ارائه می‌داد.

کنسول اسکورپیو برای کسی است که تلوزیون 4K دارد و واقعا بر 4K گیمینگ تمرکز کرده. قیمت اسکورپیو کمی از ایکس‌باکس وان فعلی بیشتر است و هر دوی آنها همزمان در بازار در اختیار کاربران خواهد بود. (به هر حال) اسکورپیو یک کنسول برای 4K گیمینگ است و برای همین منظور هم طراحی شده است.

انتظار می‌رود که کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو برتری قابل توجهی از لحاظ سخت افزاری نسبت به کنسول جدید پلی‌استیشن نئو داشته باشد که البته این برتری بدون هزینه هم نخواهد بود و شاید قیمت آن را تا صد دلار بیشتر از کنسول پلی استیشن نئو هم بالاتر ببرد. پروژه اسکورپیو که برای عرضه در تعطیلات سال ۲۰۱۷ (مرداد-شهریور) برنامه‌ریزی شده است و از واقعیت مجازی هم پشتیبانی می‌کند، بازی انحصاری نخواهد داشت؛ یعنی خریداران این کنسول از همان بازی‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس اس استفاده خواهند کرد اما با رزولوشن 4K.

منبع: MCVUK

 

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده