نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳

پشتیبانی از ماوس و کیبورد احتمالا تا چند ماه آینده به ایکس باکس وان اضافه می‌شود [E3 2016]

به‌گفته‌ی رئیس بخش ایکس‌باکس، امکان پشتیبانی از ماوس و صفحه‌کلید ممکن است تا چند ماه آینده برای ایکس‌باکس وان فراهم شود. با جزئیات این خبر همراه زومجی باشید.

به نظر می‌رسد که پس از گذشت چند ماه، سرانجام کنسول نسل هشت مایکروسافت از ماوس و صفحه‌کلید پشتیبانی خواهد کرد. در روزهای برگزاری E3 2016، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در گفت‌وگو با وب‌سایت PCGamesN تأیید کرد که تیم او همچنان در تلاش هستند تا پشتیبانی از ماوس و صفحه‌کلید را به ایکس‌باکس وان اضافه کنند. وی با اشاره به تفاوت‌های موجود در بازی‌های کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی، گفت:

مایلیم ببینیم پس از آنکه [امکان استفاده از کیبورد و] ماوس را برای کنسول فراهم کردیم، چه تعداد از بازی‌سازها به اجرا کردن بازی‌های‌شان بر روی کنسول، فکر می‌کنند؛ بازی‌هایی که تنها با ماوس و کیبورد می‌توان آن‌ها را تجربه کرد. در آن زمان، طرح Play Anywhere ممکن است جذابیت بیشتری برای این افراد پیدا کند.

اسپنسر در پاسخ به اینکه این قابلیت چه‌زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، گفت:

من مرتبا طی کنفرانس‌های خبری در این مورد صحبت می‌کنم و تیم‌ام [در پاسخ] سرشان را تکان می‌دهند؛ چرا که آن‌ها… [بگذریم.] در حقیقت هم‌اکنون کیبورد در حالت ویژه‌ی کیت توسعه‌ی ما (Xbox Dev mode) قابل استفاده است؛ ولی تا پشتیبانی از ماوس مقداری فاصله داریم. این موضوع را عنوان کردم؛ چرا که می‌دانم این فاصله به چندین سال نمی‌کشد. در اینجا بیشتر صحبت از [بازه‌ای] «چندین ماهه» است. البته ما در این مورد هنوز تاریخ مشخصی را در نظر نداریم.

Play Anywhere قابلیتی است که مایکروسافت اخیراً به طرفداران‌اش معرفی کرده و به بازیکنان امکان می‌دهد تا با خریداری نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی‌ها، آن‌ها را بر روی ویندوز 10 هم تجربه کنند. البته بازی موردنظر کاربر باید از این قابلیت پشتیبانی کند و در این میان، Gears of War 4 اولین بازی‌ای خواهد بود که با Xbox Play Anywhere سازگاری دارد.

نظر شما چیست؟ پشتیبانی ایکس‌باکس وان از ماوس و صفحه‌کلید برای شما چقدر اهمیت دارد؟

منبع: VG247

[alert variation="alert-warning"]برای خواندن تمام مطالب مربوط به نمایشگاه E3 2016، به صفحه مخصوص این رویداد در وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.[/alert]


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده