نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

دیزنی و وارگیمینگ در E3 2016 حضور نخواهند داشت

پس از اینکه دو کمپانی الکترونیک آرتز و اکتیویژن اعلام کردند که امسال در نمایشگاه E3 غرفه نخواهند داشت، دو ناشر دیگر نیز اعلام کردند که آنها نیز در این نمایشگاه غرفه‌ای نخواهند داشت. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

نمایشگاه E3 یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت بازی در دنیا است اما E3 2016، شاهد غیبت چند کمپانی بسیار بزرگ خواهد بود و این اصلا نشانه خوبی برای یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها نیست. چندی پیش دو کمپانی الکترونیک آرتز و اکتیویژن اعلام کردند که در این نمایشگاه غرفه‌ای نخواهند داشت و حال دو کمپانی دیگر دیزنی و وارگیمینگ نیز به جمع شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور نخواهند داشت، پیوستند.

ممکن است شما فکر کنید که اگر شرکتی بازی بزرگی برای معرفی نداشته باشد،‌ بسیار منطقی است که در نمایشگاه حضور نداشته باشد اما این نکته را فراموش نکنید که استودیوها و شرکت‌های بزرگ، همیشه محصولی یا جدید یا از مجموعه‌های فعلی AAA خودشان برای ارائه به طرفداران دارند و از طرفی حضور در این نمایشگاه یک سرمایه‌گذاری میلیون دلاری برای این شرکت‌ها است زیرا آنها می‌توانند بازی‌ها و محصولات جدید خود را به معرض نمایش بگذارند اما در سال‌های اخیر، کمپانی‌ها تریجیح می‌دهند به صورت خصوصی مراسم کوچکی برپا کنند تا هم بتوانند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند و هم بتوانند توجه تمام طرفداران را فقط و فقط به خود جلب کنند. یکی از نمایندگان وارگیمینگ در ایمیلی که به وب‌سایت ونچربیت فرستاده بود، درباره تصمیم عدم حضور در نمایشگاه E3 امسال چنین گفته بود:

از دید کمپانی، ما تمام تمرکز خود را برروی مراسم و رویدادهایی گذاشته‌ایم که مربوط به گیمرها و جامعه بازی‌های خودمان می‌شود. حال این رویدادها و مراسم می‌خواهد مراسم کوچکی با حضور تعداد کمی از بازیکنان باشد یا مراسمی بزرگ با حضور صدها نفر.

با توجه به سخنان نماینده این شرکت، به نظر می‌رسد آنها قصد دارند که تمام تمرکز خود را برروی جامعه بازی خود بگذارند و این مسئله کاملا منطقی به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، دیزنی دلیل حضور نیافتن در نمایشگاه را «ارتباط مستقیم با طرفدران در تابستان امسال» شمرده است.

ریچ تیلور، نایب رئیس ارشد ارتباطات انجمن سرگرمی‌های نرم‌افزاری درباره حضور نیافتن این کمپانی‌ها به ونچربیت چنین گفت:

هر کمپانی به صورت جداگانه سیاست‌های خود را درباره حضور یافتن یا نیافتن در نمایشگاه E3 اتخاذ می‌کند. به طور کلی، E3 در چند سال گذشته در میان یکی از بهترین نمایشگاه‌های صنعت بازی بوده است و کماکان به عنوان یک نمایشگاه پویا و با ارزش به کار خود ادامه می‌دهد تا اهمیت خود را در حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، سرگرمی و نوآوری نشان بدهد. در سال ۲۰۱۵، بیست و هفت کمپانی محصولات واقعیت مجازی خود را نشان دادند و ما امسال انتظار داریم که کمپانی‌های بیشتری تکنولوژی‌های جدیدتری را به نمایش بگذارند. E3 کماکان یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای گیمرها باقی خواهد ماند و شبکه‌های اجتماعی نیز در این بین نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند زیرا ما در این شبکه‌ها بسیار قوی عمل می‌کنیم و همچنین در رسانه‌های سنتی نیز عملکرد بسیار خوبی داریم.

با تمام این تفاسیر،‌ چیزی که مشخص است این است که این نمایشگاه کماکان به کار خود ادامه می‌دهد اما شرکت نکردن کمپانی‌های بزرگ باعث خواهد شد که استقبال کمتری از این مراسم صورت بگیرد.

نظر شما در اینباره چیست؟‌

منبع: Eteknix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده