نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۷

رونمایی ایسوس از اولین مانیتور گیمینگ قابل حمل ۲۴۰ هرتزی در کامپیوتکس 2019

ایسوس در جریان کامپیوتکس ۲۰۱۹، از مانیتور گیمینگ قابل حمل ROG Strix XG17 رونمایی کرد که از رفرش ریت ۲۴۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. 

یکی از شرکت‌هایی که امروز اطلاعات جدیدی از محصولات گیمینگ خود در کامپیوتکس 2019 ارائه کرد، ایسوس بود. یکی از جالب‌ترین محصولات معرفی‌شده توسط این شرکت، مانیتور گیمینگ قابل حمل ROG Strix XG17 است که اولین مانیتور گیمینگ قابل حمل با رفرش ریت ۲۴۰ هرتز به‌حساب می‌آید. این محصول به پنل LCD از نوع IPS مجهز شده و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. همچنین زمان پاسخگویی تصویر این مانیتور ۳ میلی‌ثانیه اعلام شده که آن را به محصولی مناسب برای بازی‌های سریع تبدیل می‌کند. 

مانیتور ROG Strix XG17

ROG Strix XG17 در واقع از همان پنلی استفاده می‌کند که ایسوس پیش از این در نمایشگر لپ‌تاپ‌های ASUS Strix Scar III و Hero III از آن استفاده کرده بود. این مانیتور قابل‌حمل همچنین به اسپیکر‌های داخلی استریو، پایه تاشو آهنربایی و باتری داخلی مجهز شده است؛ باتری‌ای که طبق اعلام ایسوس در صورت استفاده از مانیتور با رفرش ریت بیشینه ۲۴۰ هرتزی سه ساعت عمر دارد و البته به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 در مدت زمان کمی هم شارژ می‌شود. 

ROG Strix XG17

به‌لطف پشتیبانی از ورودی‌های میکرو HDMI و USB-C، کاربران قادر خواهند بود دستگاه‌های مختلفی از لپ‌تاپ و پی‌سی گرفته تا حتی کنسول‌هایی مثل نینتندو سوییچ و گوشی‌های هوشمند را به این مانیتور وصل و بازی‌هایشان را روی آن تجربه کنند. البته برای استفاده از رفرش ریت بالای این مانیتور نیاز به سیستمی قدرتمند خواهید داشت که قادر به اجرای بازی‌ها در این حالت باشد. 

مانیتور لمسی ایسوس

ایسوس همچنین در کنار رونمایی از مانیتور قابل‌حمل ROG Strix XG17 که بیش‌تر برای گیمینگ مناسب است، یک صفحه نمایش قابل حمل لمسی هم در کامپیوتکس با نام ZenScreen Touch معرفی کرد. این نمایشگر ۱۵.۶ اینچی هم از اسپیکر‌های داخلی استریو و باتری مشابه ۷۸۰۰ میلی‌آمپری پشتیبانی می‌کند که در بیشینه روشنایی نمایشگر چهار ساعت عمر دارد. به‌گفته ایسوس این نمایشگر لمسی با همه پی‌سی‌ها قابل استفاده است اما در مورد گوشی‌ها ممکن است روی برخی دستگاه‌ها قابل استفاده نباشد؛ به طور مثال در محل نمایشگاه این مانیتور روی گوشی ZenFone 4 قابل استفاده بود اما با گوشی OnePlus 7 Pro مشکل داشت. 

قیمت مانیتور، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مانیتور اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق انواع مانیتور ال جی، مانیتور ایسوس، مانیتور سامسونگ و مانیتور گیمینگ BenQ و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

مشاهده فهرست مانیتورها


منبع Engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده