// جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۲

ایسوس از روتر گیمینگ ROG Rapture GT-AC5300 رونمایی کرد

ایسوس روتر گیمینگ ROG Rapture GT-AC5300 را معرفی کرد که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به مدل AC5300 است.

کمپانی Asus از روتر گیمینگ جدید خود با نام ROG Rapture GT-AC5300 رونمایی کرد. این محصول در مقایسه با روتر AC5300 پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

این روتر در نگاه اول، بسیار شبیه به مدل AC5300 است و به نظر می‌رسد همان مدل بوده که با برند ROG روانه‌ی بازار شده است؛ اما در حقیقت تغییرات بسیاری نسبت به آن دارد. اولین مورد، ارتقای پردازنده‌ی داخلی است. در مدل AC5300 از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای و ۱.۴ گیگاهرتزی استفاده شده بود؛ اما مدل جدید Rapture GT-AC5300 به یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز مجهز شده است. این پردازنده این امکان را به روتر خواهد داد که وظایف را سریع‌تر پردازش و درگاه‌های USB و اترنت را بهتر مدیریت کند. ظرفیت رم آن نیز دو برابر مدل استاندارد AC-5300 است.

روتر جدید نیز مانند مدل قبلی، تجربه‌ای عالی را در ارتباط بی‌سیم ارائه می‌دهد. این روتر از دو شبکه‌ی بی‌سیم 5G برای انتقال سریع‌تر داده استفاده می‌کند که از فناوری NitroQAM ساخت Broadcom (مورد استفاده در روترهای متداول) هم سریع‌تر است. نرخ انتقال داده در شبکه‌ی 5G این روتر ۲۱۶۷ مگابیت بر ثانیه و در شبکه‌ی 2G به میزان ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

ASUS ROG Rapture GT-AC5300 Gaming Router

تعداد درگاه‌های شبکه و یو‌اس‌بی ROG Rapture در مقایسه با ASUS AC5300 دو برابر شده است که اجازه راه‌اندازی شبکه‌ی خانگی بزرگ‌تری را می‌دهد. گیمرها می‌توانند به منظور اولویت‌بندی شبکه و دستگاه‌های متصل به روتر، از درگاه‌های مخصوص گیمینگ برای حداقل تأخیر ممکن استفاده کنند. این درگاه‌ها در کنار حالت Game Mode می‌توانند تجربه‌ی بازی‌های آنلاین را تا حد زیادی بهبود ببخشند.

اگر گیمری حرفه‌ای هستید، می‌توانید از قابلیت Game Boost ایسوس جهت اولویت‌بندی ترافیک بازی‌های خود استفاده کنید. این قابلیت، زمان پینگ و تأخیر را کاهش می‌دهد و بهترین تجربه ممکن را، با توجه به ارتباط اینترنتی کاربر، به ارمغان می‌آورد. این روتر قابلیت مسیریابی و پیدا کردن بهترین راه را برای انتقال داده در سریع‌ترین و موثرترین حالت ممکن دارد. روتر ROG Rapture GT-AC5300 همواره پایین‌ترین پینگ را ارائه می‌کند و نرخ از دست رفتن بسته‌ها را به حداقل می‌رساند؛ اما این قابلیت در هر لحظه تنها برای یک دستگاه قابل اعمال است.

مشخصات روتر Rapture GT-AC5300

نام محصولASUS ROG Rapture GT-AC5300
استاندارد شبکهIEEE 802.111 a/b/g/n/ac, IPv4, IPv6
باند فرکانسیسه باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز همزمان
802.11acحداکثر ۱۷۳۴ مگابیت بر ثانیه در 5G
1024QAMحداکثر ۲۱۶۷ مگابیت بر ثانیه در 5G
802.11nحداکثر ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه
1024QAMحداکثر ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه در 2.4G
امکانات وای‌فایBeamforming و RangeBoost
پهنای باند کانال۲۰، ۴۰ و ۸۰ مگاهرتز
فناوری MIMO2.4GHz: 4x4 MIMO
5GHz-1: 4x4 MIMO
5GHz-2: 4x4 MIMO
پردازنده۴ هسته‌ای ۶۴ بیتی، ۱.۸ گیگاهرتز
حافظه۲۵۶ مگابایت
رم۱ گیگابایت
درگاه‌ها1x 10/100/1000 Mbps WAN
8x 10/100/1000 Mbps Ethernet LAN
2x USB 3.0
آنتن۸ آنتن قابل تعویض
نرم‌افزار مدیریتROG Gaming Center
فایروالتشخیص نفوذ SPI
کنترل دسترسیکنترل والدین، سرویس فیلتر شبکه، فیلتر آدرس، فیلتر درگاه

اگر به هر کدام از دلایل بالا این روتر را خریداری کردید، امکان کنترل کامل بر شبکه‌ی خانگی خود را نیز خواهید داشت که هم می‌توان به صورت سنتی این کار را انجام داد و هم از طریق برنامه‌ی کاربردی ASUS ROG Gaming Center امکان‌پذیر است. این نرم‌افزار امکان مانیتورینگ آنلاین ترافیک شبکه، به‌اشتراک‌گذاری وای‌فای با خانواده یا مهمانان و حتی آپدیت فریمور روتر را به راحتی برای شما فراهم می‌کند.

به طور خلاصه، ROG Rapture GT-AC5300 نسخه‌ی ارتقا یافته‌ای از ASUS AC5300 است که ۵۰ پوند گران‌تر است و به قیمت ۳۴۹.۹۹ پوند به فروش می‌رسد که با توجه به امکانات و سخت‌افزار ارتقا یافته، درخور توجه است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده