// پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۳

کامپیوتکس 2016: Corsair حافظه‌های رم جدید خود را معرفی کرد

نمایشگاه کامپیوتکس 2016 مانند سال‌های گذشته پر است از محصولات قدرتمند و جدید کمپانی‌های مختلف. در این مطلب با حافظه‌های جدید کورسیر با نام‌های Vengeance LED و Dominator Platinum Special Edition آشنا می‌شوید. با زومجی همراه باشید.

در طول ۱۰ سال گذشته، کمپانی Corsair توانسته به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه‌ی تولید قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر دست‌ یابد. بطوری که به غیر از قطعاتی مانند مادربرد، کارت گرافیک و صفحه‌ نمایش، توانسته در مقیاس بسیار بزرگی از انواع قطعات حرفی برای گفتن داشته باشد. یکی از این قطعات که این کمپانی توجه بسیار ویژه‌ای به آن داشته، حافظه‌ی رم است. این کمپانی در نمایشگاه Computex 2016 که در حال برگزاری است، دو مدل جدید از این حافظه را با نام‌های Dominator Platinum Special Edition و Vengeance LED معرفی کرده است. مدل Vengeance LED از پخش کننده‌ی حرارتی جدیدی بهره‌مند شده که به همراه چراغ‌های LED قرمز یا سفید عرضه می‌شود. این حافظه جزو قوی‌ترین مدل‌های موجود این کمپانی است. چیپست این حافظه از نوع DDR4 سامسونگ است و توانایی انتقال و دریافت تا سرعت ۴۳۳۳ مگابایت بر ثانیه را داراست. اگرچه فعلا کمپانی کورسیر از IC بکار برده شده در این مدل حاقظه اطلاعاتی منتشر نکرده، اما با توجه به اینکه حافظه‌های DDR4 این کمپانی با ظرفیت ۴ گیگابایت و نرخ انتقال بیشتر از ۴۰۰۰، از چیپست مدل E 4GB سامسونگ استفاده می‌کنند، احتمال می‌رود که چیپست DRAM حافظه‌ی جدید Vengeance LED از نوع ۸ گیگابایتی با استفاده از تکنولوژی ۲۰ نانومتری یا حتی فراتر از آن یعنی ۱۸ نانومتری ساخته شده باشد.

حافظه های رم Corsair

در مورد ماژول حافظه‌ی دیگر این کمپانی، هر کس سریع‌ترین حافظه‌ی مبتنی بر DIMM این کمپانی را طلب می‌کند باید مدل Dominator Platinum Special Edition را انتخاب کند. این مدل از پخش کننده‌ی حرارت آلومینیومی با قاب مشکی رنگ از جنس آلومینیوم یا کروم استفاده می‌کند.این حافظه همچنین امکان نصب بر روی مادربردهای سری X99 و سری 100 را دارد و توسط مدل‌های بسیار زیادی از پردازنده‌ی اینتل پشتیبانی می‌شود. این ماژول حافظه رم مبتنی بر جدیدترین چیپست‌های DRAM سامسونگ از نوع DDR4 است که البته هنوز کمپانی سازنده اطلاعاتی در مورد سرعت کلاک و ظرفیت آن‌ها منتشر نکرده است. کمپانی Corsair قصد دارد این دو مدل ماژول حافظه را در چهارماهه‌ی سوم سال جاری میلادی روانه‌ی بازار کند و اطلاعات کامل‌تر و همچنین قیمت آنها را نیز در آن هنگام اعلام کند.

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]

منبع: AnandTech


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده