نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۶

کامپیوتکس 2016: کمپانی AMD نسل هفتم APU هایش را با نام «بریستول ریج» معرفی کرد

کمپانی AMD در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2016، نسل هفتم APU‌ های خود را معرفی کرد که Bristol Ridge نام دارند. برای آشنایی با جزییات این پردازنده‌ها، با زومجی همراه باشید.

ترکیب پردازنده‌های گرافیکی و مرکزی با هم، ایده‌ای است که باعث تولید APU‌ها توسط AMD شد که حتی در ساخت کنسول‌های بازی هم از آن‌ها استفاده می‌شود. حال در جریان نمایشگاه Computex 2016، کمپانی ای‌ام‌دی نسل هفتم APU‌های خود را معرفی کرد که «بریستول بریج» نام دارند. این نسل از APU‌ها طبق ادعای ای‌ام‌دی ۵۰ درصد سریع‌تر از نسل «کاوری» و ۳۷ درصد سریع‌تر از نسل «کاریزو» خواهند بود. این APU‌های جدید از ۴ هسته Excavator و ۸ هسته Radeon GCN بهره می‌برند و قدرت بسیار خوبی برای پردازش موارد چند‌رسانه‌ای مثل تکنولوژی HEVC یا H.256 دارند.

یکی از مواردی که AMD تلاش زیادی برای بهبود آن در نسل جدید APU‌های خود داشته، میزان مصرف برق است؛ به همین دلیل هم پردازنده‌های نسل بریستول بریج در حین پخش یک ویدیو با رزولوشن 1080p به میزان ۴۱ درصد مصرف کم‌تری نسبت به نسل پیشین APU‌ها خواهند داشت. همچنین AMD به مشتریان خود در مورد میزان مصرف پردازنده حق انتخاب خواهد داد و در مدل‌های FA A12 و A10 امکان انتخاب از بین مدل‌های ۳۵ و ۱۲ واتی وجود دارد که می‌توانید از بین عملکرد بهتر یا مصرف برق کم‌تر یکی را انتخاب کنید.

نسل جدید APU‌ها در مدل‌های متنوعی عرضه خواهند شد؛ در رده بالایی و اصطلاحا پرچمدار، شاهد تراشه‌های FX A10 و A12 خواهیم بود که فرکانس بالایی دارند و از حافظه‌های رم DDR 4 2400MHz هم پشتیبانی می‌کنند. در رده‌های پایین‌تر هم شاهد مدل‌هایی مثل A9، A6 و E2 خواهیم بود که تعداد هسته‌های GCN آن‌ها در مقایسه با نسل قبلی، ۵۰ درصد بیشتر شده است و از حافظه‌های رم تا فرکانس 2133Mhz هم پشتیبانی می‌کنند.

ای‌ام‌دی همچنین در جریان کامپیوتکس ۲۰۱۶، اطلاعاتی در مورد عملکرد این APU‌ها در زمینه بازی ارائه کرد. بر این اساس تراشه‌های جدید از فناوری‌هایی مثل Virtual Super Resolution، Eyefinity، Frame Rate Target Controll، حالت چند‌کارته (Dual Graphics) و درایور‌های نرم‌افزاری Crimson پشتیبانی می‌کنند. به‌علاوه در حالت عملی، عملکرد این تراشه‌ها در اجرای بازی Dota 2 نسبت به APU‌های نسل ششم، به میزان ۳۸ درصد بهبود یافته است.

AMD هنوز تاریخ دقیق عرضه یا قیمت این APU‌ها را اعلام نکرد. ولی انتظار می‌رود که در آینده نزدیک شاهد ورود آن‌ها به بازار باشیم.

منبع: KitGuru


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده