نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

پیت داکتر با وجود ریاست پیکسار، قصد دارد آخرین فیلم خود را تکمیل کند

به‌تازگی در خبری اعلام شد که پیت داکتر، جانشین جان لستر، رئیس استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار و والت دیزنی شده است. با این حال داکتر قصد دارد جدیدترین پروژهٔ خود را به سرانجام برساند و بعد به سراغ پست مدیریتی برود.

استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار عادت دارد که فیلم‌های خود را در سکوت کامل خبری بسازد و معمولاً اطلاعاتی از داستان و دیگر جزئیات مربوط به فیلم‌های انیمیشن این استودیو تا پیش از آماده شدن آن‌ها برای اکران، اعلام نمی‌شود. تنها انیمیشن استودیو پیکسار که در حال حاضر تاریخ اکران آن اعلام شده است، انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴) است که این فیلم برای اکران در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ (۳۱ خردادماه ۱۳۹۸) در نظر گرفته شده است. انیمیشن Toy Story 4 در ابتدا قرار بود در تابستان سال ۲۰۱۸ اکران شود، اما در نهایت اکران این انیمیشن تا سال آینده میلادی عقب افتاد و به‌جای این انیمیشن، انیمیشن Incredibles 2 (شگفت انگیزان ۲) اواخر خردادماه ‌روی پرده‌ٔ سینما رفت و تا این لحظه هم فروشی عالی در گیشه داشته است؛ دنبالهٔ انیمیشن The Incredibles (‌شگفت‌انگیزان) موفق شده است تا در سه روز نخست اکرانش حدود ۱۸۰ میلیون دلار در گیشه فروش کند تا نه تنها رکورد انیمیشن Finding Dory (در جستجوی دوری)، دیگر محصول پیکسار و والت دیزنی را که در سال ۲۰۱۶ موفق شده بود بیش از ۱۳۵ میلیون دلار در سه روز نخست اکرانش فروش کند، بشکند، بلکه این انیمیشن توانست بیش از فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) با بیش از ۱۷۴ میلیون فروش در سه روز نخست اکران، فروش کند و به رکوردی فوق‌العاده دست پیدا کند.

Docter

به‌جز انیمیشن Toy Story 4، قرار است استودیو پیکسار پنج انیمیشن دیگر را بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ اکران کند که هنور هیچ‌کدام از این پروژه‌ها به‌صورت رسمی معرفی نشده‌اند و تاریخ اکرانی دقیقی هم برای‌شان اعلام نشده است. به احتمال فراوان یکی از این پروژه‌ها، ساخت دنبالهٔ انیمشین بسیار موفق Inside Out (پشت و رو) باشد که انیمشین ابتدایی را پیت داکتر کارگردانی کرده بود. انیمشین ابتدایی برندهٔ جوایز مختلفی شد و در گیشه نیز عملکردی فوق‌العاده داشت و با بودجهٔ ساخت ۱۷۵ میلیون دلاری، فروشی ۸۵۷ میلیون دلاری در گیشه داشت.

طبق گزارش سایت The Wrap، پیت داکتر تصمیم گرفته است فیلمی را که در حال حاضر مشغول کار روی آن است را تکمیل کند و بعد به سراغ پست مدیریتی خود برود. چندی پیش در خبری که ‌سایت وِرایتی منتشر کرد چنین گفته شد که جنیفر لی، کارگردان انیمیشن Frozen (یخ‌زده) و پیت داکتر که او را بیشتر برای کارگردانی انیمیشن‌هایی چون انیمیشن Monsters,Inc (شرکت هیولاها)، انیمیشن Up (بالا) و انیمیشن Inside Out می‌شناسیم، به‌صورت مشترک به‌عنوان جانشین جان لستر، ریاست استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار و والت دیزنی را بر عهده گرفته‌اند. پیت داکتر یکی از اولین کارمندان استودیوی پیکسار بوده است که از او به‌عنوان یکی از ارکان اصلی و مهم آن این استودیو نیز یاد می‌شود. پیت داکتر و جنیفر لی در انتهای سال جاری میلادی جایگزین جان لستر خواهند شد.

انیمیشن Ralph Breaks the Internet: Wreck-It Ralph 2 (رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار ۲)، انیمیشن بعدی استودیوی انیمیشن‌سازی والت دیزنی است که این انیمیشن برای اکران در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۷)‌ برنامه‌ریزی شده است.

 


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده