نویسنده: محمد شیرزاده
// پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹

تمام چیزهایی که باید درباره فیلم Spider-Man: Homecoming بدانید

فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) تابستان ۲۰۱۷ اکران خواهد شد و حال ما در این مقاله قصد داریم تمام اطلاعات مورد نیاز قبل از دیدن این فیلم را در اختیارتان قرار بدهیم.

مارتین گودمن، ناشر کمیک‌های مارول در زمان خلق شخصیت «مرد عنکبوتی» هیچوقت فکرش را نمی‌کرد که این شخصیت خلق شده توسط استن لی به یکی از بزرگ‌ترین ابرقهرمانان تاریخ تبدیل می‌شود. «مرد عنکبوتی» در ابتدا با فیلم «مرد عنکبوتی» (Spider-Man) به کارگردانی سم ریمی و بازی توبی مگوایر در سال ۲۰۰۲ در سینما جان گرفت. اما این شخصیت پس از چندین سال حضور در اوج با سال‌های سختی رو به رو شد. کمپانی سونی مجموعه را به دلیل "عملکرد پایین‌تر از حد انتظار" کنسل کرد و تمرکز استودیو‌های مارول هم روی شخصیت «مرد آهنی» و گروه «انتقام جویان» قرار گرفت.

تمام این‌ها سال گذشته تغییر پیدا کرد و مرد عنکبوتی در فیلم سینمایی «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War) با چهره‌ی تام هالند معرفی شد تا شاهد جوان‌ترین مرد عنکبوتی سینما باشیم. بخش‌های مربوط به «پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی» جزو سرگرم کننده‌ترین بخش‌های فیلم بودند و حال فیلم اختصاصی این شخصیت به نام «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) در ۷ جولای ۲۰۱۷ (۱۶ تیر ۱۳۹۶) اکران خواهد شد.

تا به حال همه چیز در رابطه با فیلم اختصاصی «مرد عنکبوتی» مثبت بوده است و تریلر عرضه شده از این فیلم نیز شوق هواداران را بیش از پیش کرده است. در ادامه می‌توانید تمامی اطلاعات منتشر شده از «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» تا به امروز را در قالب ۱۵ بخش مختلف مطالعه کنید.

spider-man homecoming

۱۵ – تام هالند باز خواهد گشت

پس از تشویق همگان از بازی تام هالند ۲۰ ساله در نقش «مرد عنکبوتی» در فیلم سینمایی «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» شنیدن این موضوع که در فیلم اختصاصی نیز حضور خواهد داشت تعجبی ندارد. هالند در این نسخه از «مرد عنکبوتی» قرار است نقش اصلی را ایفا کند و احتمالا این مورد باعث شده تا این فیلم جزو مورد انتظارترین فیلم‌ها قرار بگیرد. تام هالند در حضور چند دقیقه‌ای‌اش در «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» توانست ترکیبی از بازی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در کنار ویژگی‌های یک نوجوان دبیرستانی را ارائه دهد و هم شانه شدن یک نوجوان با ابرقهرمانان بزرگ را به خوبی به نمایش گذاشت.

در تریلر فیلم نیز می‌توانیم چیزهای بیشتری از تام هالند در نقش «پیتر پارکر» مشاهده کنیم و به نظر می‌رسد قرار است چیزی بهتر از قبل مشاهده کنیم. اینطور که به نظر می‌رسد تام هالند برای این نقش از جان و دل مایه گذاشته است. وی علاوه بر انجام تمرینات فیزیکی با همکاری جان برنثال، بازیگر نقش «مجازاتگر»، با اسم جعلی در یک دبیرستان واقعی در برانکس ثبت نام کرده تا درک بهتری از زندگی بچه‌های دبیرستانی در آمریکا به دست بیاورد.

نکته جالب این است که هالند در تمام مدت سعی داشته به یکی از دوستانش بگوید که وی «مرد عنکبوتی» است اما آن فرد حرفش را باور نکرده است. این اتفاق در دنیای واقعی این ایده را به ذهن هالند رساند که هیچ‌کس در دنیای سینمایی مارول به هویت مخفی «پیتر پارکر» شک نخواهد کرد.

spider-man homecoming

۱۴ – خبری از داستان سرآغاز نخواهد بود

اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که «مرد عنکبوتی» یکی از بهترین داستان‌های سرآغاز در دنیای کمیک بوک را دارد. معمولا انگیزه دیگر ابرقهرمانان مرگ یکی از عزیزانشان است اما چیزی که داستان «مرد عنکبوتی» را از بقیه ابرقهرمانان جدا می‌کند این است که مرگ «عمو بن» فقط یک حادثه تراژدیک نبوده و نتیجه خودخواهی «پیتر» است. «پیتر» شخصیت پردازی قدرتمندی دارد و مسئولیت پذیری‌اش چیزی است که به شخصیت «مرد عنکبوتی» عمق داده است.

با این حال، هواداران تا به حال دو دفعه مرگ «عمو بن» را تماشا کرده‌اند. همچنین صحنه گزیده شدن «پیتر» توسط عنکبوت را نیز به دو شیوه مختلف دیده‌ایم. با در نظر گرفتن این موضوع که «مرد عنکبوتی» قرار است برای بار سوم به سینما دوستان معرفی شود، فکر کنم تماشاچیان دیگر با داستان وی آشنایی کامل داشته باشند.

خدا را شکر «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» داستان سرآغاز را روایت نخواهد کرد و به جای آن مستقیما از جایی که «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» پایان یافت ادامه پیدا می‌کند. قرار است یک «مرد عنکبوتی» بی تجربه را مشاهده کنیم اما نیازی به نگرانی از بابت تکراری بودن نیست. احتمالا تعدادی اشارات یا حتی فلش بک به «عمو بن» یا نحوه انگیزه دادن این حادثه به «پیتر» را خواهیم داشت اما به هر حال داستان سرآغاز «مرد عنکبوتی» در گذشته اتفاق افتاده است و قرار نیست تمرکز اصلی داستان باشد.

spider-man homecoming

۱۳ – انتظار فیلمی دبیرستانی مانند فیلم‌های جان هیوز به همراه وب شوتر داشته باشید

حالا که دیگر نگرانی‌هایتان از بابت داستان سرآغاز برطرف شده است، سوال دیگر این است که پس از دو مجموعه فیلم مختلف براساس «مرد عنکبوتی» توسط دو تیم خلاق، مارول قصد دارد چه کار ویژه‌ای را برای این شخصیت انجام دهد تا فیلمی متفاوت و در خور شخصیت «مرد عنکبوتی» بسازد؟

پاسخ این سوال را کوین فایگی داده است و آن هم الهام گیری سازندگان از فیلم‌های جان هیوز است. جان هیوز کارگردان فیلم‌های کلاسیک دبیرستانی نظیر «کلوپ صبحانه» (The Breakfast Club)، «شانزده شمع» (Sixteen Candles) و «مرخصی فریس بولر» (Ferris Bueller's Day Off) است. فیلم‌های قبلی «مرد عنکبوتی» زمان زیادی را در دوره دبیرستان سپری نکرده‌اند. سری فیلم‌های سم ریمی بیشتر روی دوران دانشکده «پیتر» تمرکز کردند اما «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» روی کلاس‌های درس، سالن غذاخوری و موارد دیگر تمرکز خواهد کرد. علاوه بر اینکه این کار باعث مشاهده یک فیلم متفاوت از «مرد عنکبوتی» است، این فیلم تفاوت عمده‌ای با دیگر فیلم‌های مارول خواهد داشت که این موضوع قطعا اتفاق خوبی است.

spider-man homecoming

۱۲ – مایکل کیتون در نقش کرکس

«مرد عنکبوتی» مجموعه‌ای از نمادین‌ترین دشمنان در کمیک‌ها را دارند و در سینما نیز دشمنان سینمایی دیدیم که به همان اندازه خوب بوده‌اند. بهترین نمونه از این مورد «دکتر اختاپوس» با بازی زیبای آلفرد مولینا است. با حضور همچین شخصیت‌هایی در فیلم‌های قبلی، کار سازندگان برای فیلم‌های بعدی سخت خواهد بود. با این وجود خوشبختانه آنتاگونیست اصلی «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» یکی از کلاسیک‌ترین دشمنان این شخصیت است و شخصیتی است که تا به حال در پرده نقره‌ای حضور نداشته است. این شخصیت کسی نیست جز «آدرین تومز» ملقب به «کرکس» و بازیگر این نقش نیز کسی نیست جز مایکل کیتون.

از چیزی که در تریلرها دیدیم، به نظر می‌رسد «کرکس» تهدیدی مرگبار با انگیزه‌های جالبی است. کارگردان فیلم اظهار کرده است همانطور که «پیتر» یک پسر بچه معمولی است که به یک ابرقهرمان تبدیل شده است، «آدرین تومز» هم یک شخص معمولی خواهد بود که به یک ابرشرور تبدیل می‌شود. مایکل کیتون همچنین به ارتباط این شخصیت به دنیای واقعی اشاره کرد اما اطلاعات بیشتری را فاش نکرد. قطعا شخصیت پردازی خوبی برای «کرکس» صورت خواهد گرفت و احتمالا تا موقع اکران فیلم چیزی برای هواداران فاش نخواهد شد.

با این وجود چیزی که می‌دانیم این است که این بار نوبت «کرکس» است که ابرشرور اصلی یک فیلم از «مرد عنکبوتی» باشد. در کمیک‌ها، «کرکس» اولین دشمن مرد عنکبوتی با قدرت‌های ماورای انسانی است و این شخصیت راه سختی را تا رسیدن به پرده نقره‌ای طی کرده است. وی در ابتدا قرار بود در فیلم «مرد عنکبوتی ۳» (Spider-Man 3)  به کارگردانی سم ریمی حضور پیدا کند اما این اتفاق به فیلم «مرد عنکبوتی ۴» (Spider-Man 4)  موکول شد که هیچوقت ساخته نشد. همچنین قرار بود در اسپین آف «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» (Amazing Spider-Man) به نام «شش خبیث» (Sinister Six) حضور پیدا کند.

spider-man homecoming

۱۱ – شوکر و تعمیرکار هم در فیلم حضور خواهند داشت

همانطور که گفتم «کرکس» ابرشرور اصلی داستان است اما قرار نیست تنها ابرشرور داستان باشد. دو ابرشرور دیگر نیز قرار است حضور پیدا کنند که به نظر می‌رسد نقش‌های کوتاهی دارند تا بیشتر به «تومز» پرداخته شود.

اولی «شوکر» ملقب به «هرمن شولتز» است که یک دزد خرده پا است که با استفاده از دستکش‌های برقی به سرقت می‌پردازد. با وجود اینکه وی تا به حال جزو ابرشرورهای درجه اول «مرد عنکبوتی» مانند «دکتر اختاپوس»، «گرین گابلین»، «ونوم»، «کرکس» یا «مرد شنی» نبوده‌ اما شخصیت پرطرفداری است که خیلی وقت است هواداران خواهان دیدنش هستند. نقش وی را بوکیم وودبین ایفا می‌کند که سابقه بازی در فصل دوم سریال «فارگو» (Fargo) را دارد.

سومین ابرشرور سریال هم در سایه‌ها حضور خواهد داشت و نامش «تعمیرکار» است که نقشش را مایکل چرنوس بازی می‌کند. «تعمیرکار» یک مخترع است که کارش ساخت، فروش و بهبود تکنولوژی‌ها و اسلحه‌های ویژه به بدترین جنایتکاران نیویورک است. یکی از احتمالات این است که وی بال‌های «کرکس» یا دستکش‌های «شوکر» را می‌سازد و حتی شاید برای دیگر ابرشرورها در آینده نیز بسازد.

spider-man homecoming

۱۰ – کارگردانی فیلم به عهده جان واتس است

جان واتس، کارگردان فیلم‌های سینمایی «ماشین پلیس» (Cop Car) و «دلقک» (Clown)  است که کار ساخت «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» را نیز بر عهده دارد. اعلام کارگردانی این فیلم توسط جان واتس برای خیلی‌ها تعجب برانگیز بود اما تا به حال همه چیز در رابطه با فیلم مثبت بوده است. راستش را بخواهید حضور یک کارگردان با استعداد برای کارگردانی موضوع چندان عجیبی هم نیست. به عنوان مثال سم ریمی قبل از اکران فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی» در سال ۲۰۰۲ به غیر از «کلبه وحشت» (Evil Dead) کار بزرگی انجام نداده بود.

واتس نیز شخصا اشتیاق زیادی برای این پروژه از خود نشان داده است و گفته که هنوز باورش نمی‌شود که به عنوان کارگردان «مرد عنکبوتی» انتخاب شده است. وی در یکی از مصاحبه‌هایش خاطره‌ای از نزدیک به دو دهه پیش گفت که در اتاقش در خوابگاه دانشگاه نشسته بود و روند ساخت یکی از صحنه‌های «مرد عنکبوتی» بر روی پل بروکلین را مشاهده می‌کرد.

spider-man homecoming

۹ – تونی استارک نیز به ماجراجویی می‌پیوندد

«مرد آهنی» با بازی رابرت داونی جونیور نیز به عنوان یکی از نقش‌های مکمل در «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» حضور دارد و حتی یک زره جدید نیز خواهد پوشید. همچنین «هپی هوگان» با بازی جان فاورو نیز حضور خواهد داشت. یکی از مزایای حضور «مرد عنکبوتی» در دنیای سینمایی مارول این است که هر موقع می‌توان انتظار حضور شخصیت‌های گروه «انتقام جویان» را داشت. همچنین در فیلم سینمایی «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» نیز شاهد به وجود آمدن رابطه‌ی دوستی بین «پیتر پارکر» و «تونی استارک» بودیم و وی نقش معلمی برای «پیتر» را بازی کرد.

البته «تونی استارک» را نمی‌توان به عنوان یک معلم بی نقص شناخت و احتمالش است که نقشی در داستان فیلم نیز داشته باشد. تریلر به مناقشه‌ای بین «تونی» و «پیتر» اشاره می‌کند و «تونی» از «پیتر» درخواست می‌کند تا خود را درگیر نکند و «پیتر» نیز حس می‌کند که وی قصد دارد او را از ماجرا دور نگه دارد.

به هر حال، دیدن «مرد عنکبوتی» و «مرد آهنی» در کنار یکدیگر در پرده نقره‌ای باید سرگرم کننده باشد. به خصوص از آن‌جایی که این موضوع تا چند سال پیش غیر ممکن به نظر می‌رسید. مهم‌ترین نکته در داستان سرایی این است که سازندگان به ذات «پیتر پارکر» وفادار باشند و «مرد عنکبوتی» مثل همیشه خودش با دشمنش مقابله کند و نقش دستیار «تونی استارک» را نداشته باشد. با این حال، تریلر فیلم نیز از ابتدا تلاش‌های پیتر برای جدا کردن خود از زیر سایه «تونی» را نشان می‌دهد و با این اوصاف به نظر می‌رسد که مارول می‌داند دارد چه کار می‌کند.

spider-man homecoming

۸ – بازیگران مکمل گوناگون

تعداد بسیار زیادی از فیلم‌های ابرقهرمانی برای نشان دادن تفاوت‌های انسان‌ها در دنیای واقعی برای انتخاب بازیگران فیلم‌هایشان نیز از بازیگران نقش‌های مکمل مختلف استفاده می‌کنند. «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» نیز همین راه را ادامه می‌دهد. این فیلم دارای یکی از گوناگون‌ترین گروه بازیگران مکمل در بین فیلم‌های امروزی است. بازیگران نقش‌های مکمل دنیای «مرد عنکبوتی» را افرادی از نژاد‌ها و  پشتوانه‌های مختلف تشکیل داده‌اند.

قرار است نقش «ند لیدز»، بهترین دوست «پیتر» در دبیرستان، را جیکوب باتالون بازی کند. لارا هریر نیز نقش «لیز آلن»، دختری را که پیتر به وی علاقه دارد، بازی می‌کند و نقش پسر زورگوی مدرسه که پیتر را آزار می‌دهد یعنی «فلش تامپسون» نیز توسط تونی ریوولوری ایفا خواهد شد. از دیگر بازیگران فیلم نیز می‌توان به دونالد گلاور، کنت چوی، بوکیم وودبین و جونا شائو اشاره کرد. همچنین زندیا نیز قرار است نقش شخصیت جدیدی به نام «میشل» را بازی کند که یک دختر کتاب خوان است. البته احتمالاتی نیز وجود دارند که شاید «میشل» در واقع نقش دیگری دارد.

زندایا

۷ – زندیا «مری جین» نیست... شاید هم هست!!

از همان روز اولی که زندیا به عنوان بازیگر فیلم انتخاب شد همه هواداران سر نقشش با یکدیگر بحث داشتند. خیلی از هواداران معتقد بودند که قرار است نقش نیمه گمشده «پیتر» یعنی «مری جین واتسون» را که در آینده و در کمیک‌ها همسر پیتر است بازی می‌کند. زندیا شخصا تایید کرد که نقش «مری جین» را بازی نمی‌کند و تریلر فیلم هم به ما نشان می‌دهد «پیتر» خاطرخواه «لیز آلن» است. اگر بخواهیم از دور به قضیه نگاه کنیم به نظر می‌رسد شخصیت «میشل» از زمین تا آسمان با «مری جین» متفاوت است و زندیا در توصیف وی گفته است که «میشل» شخصیتی منزوی است که احساس نیاز برای صحبت با دیگران را ندارد. تا اینجا که «میشل» خیلی با «مری جین» تفاوت دارد. «مری جین» در کمیک‌ها در ابتدا به عنوان دختری سرخوش نشان داده می‌شود که علاقه زیادی به مهمانی رفتن دارد اما بعدا مشخص می‌شود که قصد دوری کردن از خانه ناآرامش را داشته است.

اینطور که به نظر می‌رسد «میشل» نقش «مری جین» را بازی نخواهد کرد. ولی شاید شخصیت «میشل» در طول فیلم به تکامل برسد یا شاید هم مارول قصد دارد تا قبل از اکران فیلم هواداران را گمراه نگه دارد؟

این گمراه کردن‌ها چیز عجیبی نیستند. چند سال پیش بود که گفته می‌شد بندیکت کامبربچ نقش «خان» در فیلم سینمایی «پیشتازان فضا به سوی تاریکی» (Star Trek Into Darkness) را بازی نمی‌کند و لیام نیسون هم نقش «راس الغول» را در «بتمن آغاز می‌کند» (Batman Begins) ایفا نمی‌کند. در نتیجه ممکن است انکار نقش زندیا نیز یکی از این تکنیک‌های گمراه کننده باشد. احتمال این قضیه وقتی بالا می‌رود که هم استن لی که خالق «مرد عنکبوتی» است و هم جیمز گان، کارگردان فیلم سینمایی «محافظین کهکشان» (Guardians of the Galaxy)، از ایفای نقش «مری جین» توسط زندیا حمایت کردند. با این حال، احتمالا تا موقع اکران فیلم از حقیقت داشتن یا نداشتن این تئوری با خبر نخواهیم شد.

spider-man homecoming

۶ – تا جایی که ما می‌دانیم خبری از خانواده آزبورن نخواهد بود

«مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» به شکل جدی قصد دارد از تعداد بالایی از شخصیت‌های اصلی، شرورها، تم‌ها و خطوط داستانی به کار گرفته شده در دو مجموعه قبلی «مرد عنکبوتی» دوری کند. از آن جایی که این سومین مجموعه ساخته شده پیرامون «مرد عنکبوتی» در فاصله کمتر از بیست سال خواهد بود، به نظر می‌رسد که این کار هوشمندانه‌ای است.

دو تن از مهم‌ترین افرادی که در این فیلم حضور ندارند «نورمن آزبورن» و «هری آزبورن» هستند که هر دو در نهایت به دشمن مرگبار «پیتر» یعنی «گرین گابلین» تبدیل می‌شوند. خطوط داستانی «گرین گابلین» و «آزکورپ» تقریبا در تمامی فیلم‌های «مرد عنکبوتی» نقش مهمی داشته است. «گرین گابلین» بزرگ‌ترین دشمن «پیتر» است اما از آن جایی که «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» قصد دارد همه چیز را تازه ارائه دهد، جدا کردن خود از ماجراهای «آزبورن»ها کار منطقی به نظر می‌رسد.

در تریلر، بازیگران و دیگر تبلیغات فیلم خبری از «نورمن» و «هری» نیست. به نظر می‌رسد «ند لیدز» جای «هری» را به عنوان دوست صمیمی «پیتر» گرفته است اما این موضوع به این معنی نیست که اضافه شدن «هری» در ادامه داستان کار غیر ممکنی است. «نورمن» نیز به شکل مشکوکی غایب است، البته انتخاب شدن لوگان مارشال گرین برای نقش یک آنتاگونیست که نامش مشخص نیست باعث شده که هواداران بر این باور باشند که ممکن است حضور کوتاهی در نقش «نورمن آزبورن» داشته باشد.

spider-man homecoming

۵ – «مرد عنکبوتی» ابزار جدیدی به دست آورده است

بی شک وب شوترهای «مرد عنکبوتی» بزرگ‌ترین اختراع وی بوده‌اند و «تونی استارک» در اولین ملاقاتش با «پیتر» در «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» از دیدن آن شگفت زده شد. با این وجود در کمیک‌ها همیشه «مرد عنکبوتی» چند نوع ابزار برای کارهای مختلف خود جمع آوری می‌کند و «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» قرار است اولین دفعه‌ای باشد که این اتفاق در سینما نیز می‌افتد. کوین فایگی در مصاحبه‌ای گفت که «تونی» تجهیزات «پیتر» را بهبود می‌دهد تا او را بیشتر شبیه به خود کند.

قابل توجه‌ترین آن‌ها نیز بال‌های تار عنکبوتی هستند که در تریلر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. در صحنه پس از تیتراژ «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» نیز مشخص می‌شود که «پیتر» سیگنال عنکبوتی خود را نیز دارد. سیگنال عنکبوتی یک چراغ قرمز از ماسک «مرد عنکبوتی» را نشان می‌دهد. البته نسخه‌ای که در فیلم به نمایش درآمد حاوی یک پیام از سوی «تونی» بود. پیام تونی این بود:

"یه سر بیا سمت برج. برات چندتا ابزار جدید دارم."

spider-man homecoming

۴ – موسیقی فیلم را مایکل جاکینو می‌سازد

«مرد عنکبوتی» طی سال‌های مختلفش در سینما و تلویزیون تم‌های موسیقی به یاد ماندنی زیادی داشته است. آهنگ زیبای کارتون «مرد عنکبوتی» در دهه ۶۰ میلادی در یاد تمامی هواداران و غیر هواداران این شخصیت در سراسر جهان ماندگار شده و آهنگ الکترونیک کلاسیک کارتون دهه ۹۰ میلادی «مرد عنکبوتی» و حتی تم انیمیشن «مرد عنکبوتی خارق العاده» (Spectacular Spider-Man) نیز به همان اندازه به یاد ماندنی هستند. وقتی بحث فیلم به میان می‌آید، موسیقی شگفت انگیز دنی الفمن برای فیلم‌های سم ریمی هنوز هم به عنوان یکی از قدرتمندترین آلبوم‌های موسیقی فیلم‌های ابرقهرمانی است. موسیقی کاملا به ذات دوگانه «مرد عنکبوتی» وفادار است و در عین حال به شکلی ساخته شده که تا سال‌های آینده نیز ماندگار شود.

موسیقی‌ فیلم‌های دنیای سینمایی مارول همیشه به این دلیل که به یاد ماندنی نبوده‌اند زیر فشار منتقدین قرار گرفتند اما فیلم سینمایی «دکتر استرنج» (Doctor Strange) راه دیگری را طی کرد و موسیقی ساخته شده توسط مایکل جاکینو یکی از بهترین‌ها در دنیای سینمایی مارول است. حال خبر خوش این است که جاکینو کار ساخت موسیقی متن «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» را نیز به عهده گرفته و قرار است کار منحصر به فرد خود را در این فیلم نیز ادامه دهد.

spider-man homecoming

۳ – این فیلم حاصل همکاری بین مارول و سونی است

چند سال پیش و در زمانی که کمپانی سونی در حال آماده سازی برای فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲» (The Amazing Spider-Man 2)  بود و قصد داشت دنیای سینمایی جداگانه‌ای با محوریت «مرد عنکبوتی» خلق کند، ایده «مرد عنکبوتی» در کنار «کاپیتان آمریکا» و «پلنگ سیاه» به جاه طلبانه‌ترین رویای هواداران تبدیل شده بود. از روز اولی که ساخت فیلم‌های مرد عنکبوتی شروع شد، حق ساخت فیلم براساس این شخصیت دست سونی بوده و با در نظر گرفتن موفقیت جهانی که این کمپانی با کمک «مرد عنکبوتی» به دست آورد، به نظر نمی‌رسید هیچ‌وقت دلشان بخواهد که حق ساخت فیلم سینمایی را مثل «بی باک» به مارول برگردانند. در حال حاضر هم سونی از حق رایت نگذشته و با مارول معامله‌ای انجام داده است.

پس از عملکرد ضعیف «مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲» سونی مسیر حرکت خود را تغییر داد و تصمیم گرفت با مارول همکاری کند تا محبوبیت «مرد عنکبوتی» را با مغز متفکرهای پشت «انتقام جویان» ترکیب کند تا هر دو طرف از این کار سود ببرند. با وجود اینکه دخالت‌های سونی ممکن است هواداران را بترساند چرا که سر فیلم «مرد عنکبوتی ۳» به دلیل دخالت‌های استودیو فیلم ضعیف عمل کرد و باعث ریبوت شدن آن سری فیلم شد، اما هواداران باید نگرانی‌هایشان را کنار بگذارند چرا که سونی فقط فیلم را از نظر مالی تامین می‌کند و ساخت فیلم کاملا به عهده مارول است.

spider-man homecoming

۲ – یک سری کمیک پیش در آمد برای فیلم نوشته شده است

شاید «پیتر پارکر»‌ای که در «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» می‌بینیم در کارهای ابرقهرمانی تازه کار باشد اما باز هم دارای تاریخچه‌ای هست که ما اطلاعات زیادی درباره‌اش نداریم. وی حداقل چند ماه قبل از تحت نظر قرار گرفتن توسط «تونی استارک» در «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» مشغول انجام کارهای ابرقهرمانانه بوده است. «پیتر پارکر» یک پسر یتیم است که «عمو بن»اش کشته شده و خودش نیز توسط یک عنکبوت رادیواکتیویته گزیده شده است، اما تمام این اتفاق‌ها چگونه پیش آمدند؟

احتمالش است که مقداری از داستان «پیتر پارکر» در فیلم فاش نشود اما در سری کمیک پیش در آمد «مرد عنکبوتی» تحت عنوان «مقدمه‌ای بر مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming Prelude) به آن پرداخته خواهد شد. دقیقا مشخص نیست که این کمیک در چه دوره زمانی اتفاق می‌افتد و ما نمی‌دانیم که قبل یا بعد از «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» رخ می‌دهد اما قطعا به سوالات بیشتری درباره سرآغاز «مرد عنکبوتی» پاسخ می‌دهد.

spider-man homecoming

۱ – دنباله فیلم نیز در دست ساخت است

در حالی که «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (Avengers: Infinity War) یک پایان بزرگ و حماسی برای دنیای سینمایی مارول کنونی است و احتمالا آخرین خط داستانی دراز شخصیت‌هایش است، اگر یک شخصیت است که می‌دانیم زنده از این ماجراها خارج می‌شود، قطعا «مرد عنکبوتی» است. سونی و مارول تازه شروع به معرفی دوباره‌ی پرطرفدارترین شخصیت خود کرده‌اند و این امر با استقبال مثبت هواداران و منتقدین نیز رو به رو شده است پس احتمالش خیلی کم است که به این زودی دست به کنار زدن وی کنند.

مارول و سونی از همین الان ساخت دنباله‌ی «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» را تایید کردند و این فیلم قرار است در ماه جولای ۲۰۱۹ (تیر-مرداد ۱۳۹۸) اکران شود. فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» هنوز اکران نشده است اما اگر به اندازه انتظارات بالایش عمل کند مطمئن باشید که بازار شایعات تا قبل از پایان تابستان کار خود را شروع خواهد کرد. آیا «گرین گابلین» را در نسخه بعد خواهیم دید؟ شاید هم یک سیمبیوت به سراغ «پیتر» بیاید یا «دکتر اختاپوس» پیدایش شود؟ آیا «پیتر» شروع به کار در روزنامه‌ی «دیلی بیوگل» می‌کند و بالاخره بازیگر جدید «جی جی جیمسون» را خواهیم دید؟

موضوعی که در حال حاضر توسط کوین فایگی مطرح شد ساخت سری «مرد عنکبوتی» مانند سری «هری پاتر» به شکلی است که هر کدام از فیلم‌ها یکی از سال‌های تحصیل «پیتر» در دبیرستان باشد. این کار قطعا مجموعه جدید «مرد عنکبوتی» را با دیگر فیلم‌ها متفاوت خواهد کرد و هر فیلم می‌تواند لحن و اتفاقات خاص خود را داشته باشد. این همچنین به این معنا است که تمام چهار فیلم سریع ساخته می‌شوند تا سرعتش به اندازه بقیه دنیای سینمایی مارول باشد.

به هر حال، این تمام چیزهایی است که تا به حال درباره «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» می‌دانیم. اما هنوز چند ماه تا اکران فیلم مانده است پس قطعا اخبار جدیدی در رابطه با فیلم منتشر خواهد شد. برای اخبار بیشتر در رابطه با این فیلم زومجی را دنبال کنید.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده