نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۱

۱۰ نکته‌ای که باید در مورد مرد عنکبوتی جدید در فیلم Captain America: Civil War بدانید

سرانجام از سومین مرد عنکبوتی سینما با بازی تام هالند در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) رونمایی شد. این برای نخستین بار است که مرد عنکبوتی در دنیای مارول حضور پیدا می‌کند و شاید مقایسه‌ی آن با ۲ مرد عنکبوتی پیشین سینما و دنیای کمیک خالی از لطف نباشد.  ادامه با زومجی همراه باشید.

با انتشار فیلم Captain America: Civil War، ما اکنون یک مرد عنکبوتی جدید بر روی پرده نقره‌ای داریم. این مرد عنکبوتی برای نخستین بار در دنیای سینمایی مارول حضور دارد و این به این معنی است که او می‌تواند در کنار کاپیتان آمریکا، آیرون من و دیگر اعضای انتقام‌جویان آزادانه برروی پرده نقره‌ای حضور داشته باشد. تام هالند نقش پیتر پارکر / مرد عنکبوتی را بازی می‌کند و در این بین سوال این است؛ او در مقابل مرد عنکبوتی‌های قبلی سینما یعنی  اندرو گارفیلد، توبی مگوایر و نسخه‌‌های کمیک چگونه خواهد بود؟ در اینجا هر چیزی که باید در مورد مرد عنکبوتی جدید بدانیم را براساس دیده‌های خود لیست می‌کنیم.

هشدار: این متن داستان فیلم کاپیتان امریکا: جنگ داخلی را فاش می‌کند.

Spider-Man- Captain America: Civil War و سرانجام مرد عنکبوتی وارد دنیای سینمایی مارول شد

مرد عنکبوتی نسخه تام هالند فوق العاده است. هر زمانی که ما یک شخصیت کمیک برروی پرده نقره‌ای ببنیم، انتظار داریم شاهد تغییرات زیادی باشیم. از آنجایی که در این فیلم زمان کافی برای پرداخت ریشه‌های شخصیتی مرد عنکبوتی وجود ندارد، کار‌های زیادی باید انجام بشود تا وجود این شخصیت در دنیای سینمایی معنادار باشد. به جرات می‌توان گفت که مارول به بهترین شکل ممکن این شخصیت را وارد فیلم کرده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۱۰ ویژگی شخصیت مرد عنکبوتی جدید:

  • این پیتر پارکر در کوئینز زندگی می کند. در کمیک، پیتر پارکر در فارست هیلز، کوئینز بزرگ شده است.
  • تونی استارک می‌داند پیتر دارای قدرت است. استارک عضو فعال انتقام‌جویان نبوده است.پس منطقی به نظر می‌رسد که او فرصت کافی برای شناخت توانایی‌های پیتر داشته است. با منابع استارک، او به راحتی می‌تواند هویت و محل زندگی یک بچه که در دنیای قهرمانان و هویت های مخفی تازه کار است را پیدا کند.
  • پیتر تار و وب شوتر را خودش ساخته است. مرد عنکبوتی همیشه نابغه بوده است. ایده تار‌های طبیعی (که در سه گانه اصلی مرد عنکبوتی استفاده شد) کمی زشت بود.  پیتر با داشتن فرمول ساخت تار، قادر خواهد بود در ادامه مقدار بیشتری تار بسازد و نیازی نیست دیگربه کسی تکیه کند.
  • استارک می‌خواهد مرد عنکبوتی را ارتقا دهد. در جنگ داخلی، مرد عنکبوتی برای مبارزه با خلافکاران از یک لباس موقت استفاده می‌کرد. ولی وقتی او را در سکانس نبرد فرودگاه می‌بینیم، یک لباس عالی با لوگویی جدید که مخصوص فیلم‌ها است، بر تن دارد. به‌علاوه در این سکانس مرد عنکبوتی یک کمربند حمل تجهیزات هم دارد.
Spider-Man Logo تصویر لوگوی جدید مرد عنکبوتی در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی
  • زن عمو مِی نمی‌داند که پیتر مرد عنکبوتی است.این مورد معمولا برداشت‌های مختلفی در فیلم‌ها و کمیک‌های مختلفی دارد که در طول سال‌ها دیده‌ایم. زن عمو می همیشه مراقب پیتر است و پیتر می‌گوید که اگر موضوع مرد عنکبوتی بودن را بداند، به شدت نگران خواهد شد.
  • پیتر از حدود ۶ ماه قبل قدرت‌هایش را بدست آورده است که البته در این فیلم هیچ پیشینه داستانی برای چگونگی کسب این نیرو‌ها وجود ندارد. ما به احتمال زیاد منشا مرد عنکبوتی را در سال ۲۰۱۷ و در فیلم Spider-Man: Homecoming خواهیم دید. پیتر می گوید که این «یک داستان طولانی است.» امیدواریم داستان منشا و معرفی وی در فیلم بعدی بیش از حد طولانی نباشد. پیتر به تونی می‌گوید او می‌خواهد به کسانی که نیاز دارند کمک کند.
  • مرد عنکبوتی به راحتی پریشان می‌شود. او تازه به دنیای ابرقهرمان‌ها وارد شده است.  او در میانه نبرد فرودگاه در جنگ داخلی، نمی‌تواند کمک کند اما از ترس قهرمانان ادامه می‌دهد.
  • مرد عنکبوتی قدرتمند نشان داده می‌شود. این چیزی است که اغلب در کمیک‌ها متفاوت است. قدرت او از یک عنکبوت گرفته می‌شود  و شاید بشود گفت این موضوع برای برخی از نویسندگان هم خیلی روشن نیست. مشاهده بلند کردن برخی اجسام سنگین و دفع برخی ضربات قوی، فوق‌العاده است.
Spider-Man Vs Winter Soldier مرد عنکبوتی به راحتی مشت آهنی باکی را در فیلم کنترل می‌کند!

 

  • مرد عنکبوتی در کمیک تعداد زیادی جوک و شوخی می‌سازد. اسپایدی با ساختن جوک برای پوشش عصبانیت و نگرانی خود و برای تحریک / منحرف کردن ذهن دشمنان خود استفاده می‌کند. بنظر می‌رسد این اسپایدی هم همین کار را دقیقا انجام می‌‌دهد.
  • مرد عنکبوتی در پایان فیلم یک نسخه جدیدتر وب شوتر را از استارک دریافت می‌کند. وب شوتر جدید دارای اسپایدر-سیگنال است، یک دستگاه که درشماره‌های اول کمیک از آن استفاده می‌شد. این سیگنال در ابتدا بر روی کمربند او قرار داشت و آن را در زیر پیراهنش پنهان می‌کرد.
Spider-Man Spider-Signal تصویر اسپایدر-سیگنال در شماره‌های اول کمیک مرد عنکبوتی

با وب شوتری که به تازگی طراحی شده، ما باید صبر کنیم و ببینیم این دستگاه علاوه بر بر شلیک تار و درخشش سیگنال چه کارهایی می‌کند. اخیرا در مجموعه انیمیشن Ultimate Spider-Man، مرد عنکبوتی دارای یک وب شوتر با تکنولوژی بالا بود که به وسیله شیلد طراحی و ساخته شده است. کمی بنظر بزرگ می‌‌آید اما دارای تکنولوژی پنهان و بالایی است.

Spider-Man web-shooter وب شوتر طراحی و ساخته شده توسط شیلد در انیمیشن Ultimate Spider-Man

این فیلم ممکن است بهترین نسخه سینمایی از مرد عنکبوتی باشد که تا به حال دیده‌ایم. پس از تماشای کاپیتان امریکا: جنگ داخلی، ما اکشن بیشتری از اسپایدی خواهیم دید. برای دیدن دوباره مرد عنکبوتی باید تا تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۷ (۱۶ تیر ۱۳۹۶) صبر کنیم، انتظاری که برای طرفداران این قهرمان، طولانی و سخت خواهد بود.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده