نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

کوئنتین تارانتینو از پیوند دنیاهای فیلم هایش می‌ گوید

کوئنتین تارانتینو، کارگردان فیلم هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight) درباره‌ی ارتباط و پیوندی که بین دنیاهای تمام فیلم‌هایش وجود دارد توضیح داد. تارانتینو می‌گوید که اکثر فیلم‌های او (فارغ از زمان و سبک‌شان) دارای یک دنیای مشترک هستند.

تارانتینو در مصاحبه‌ای که با برنامه‌ی استرالیایی پراجکت انجام داد گفت که در فیلم‌هایش دو دنیای »واقعی« و »واقعی‌تر از واقعی» وجود دارند. او توضیح داد:

درواقع دو دنیای جداگانه وجود دارند. یک دنیای واقعی‌تر از واقعی است که تمام شخصیت‌ها در آن زندگی می‌کنند. پس از آن دنیای فیلم‌ها وجود دارد. بنابراین فیلم‌هایی مثل From Dusk Till Dawn و Kill Bill همگی در این دنیای مخصوص فیلم اتفاق می‌افتند. پس وقتی شخصیت‌های Reservoir Dogs یا Pulp Fiction به سینما می‌روند، Kill Bill و From Dusk Till Dawn فیلم‌هایی هستند که در دنیای آن‌ها در سینما اکران می‌شوند.

2993601-vega

تارانتینو کارگردانی است که به خاطر ارتباط برقرار کردن بین شخصیت‌های فیلم‌هایش و توضیح ندادن درباره‌ی این ارتباطات شهرت دارد. برای مثال شخصیت فراموش‌نشدنی «وینسنت وگا» در فیلم Pulp Fiction (با بازی بی‌نظیر جان تراولتا) برادر شخصیت «ویک وگا» در فیلم Reservoir Dogs است (حتی در مقطعی تارانتینو قصد داشت فیلمی با محوریت این دو برادر بسازد که این پروژه به‌دلیل بالا رفتن سن بازیگران این شخصیت‌ها، لغو شد). همچنین «لی دانویتز» فیلم True Romance و «دانی دانویتز» فیلم Inglourious Bastards نیز حداقل با هم تشابه اسمی دارند. علاوه‌بر این در فیلم Hateful Eight که سال ۲۰۱۵ اکران شد هم کاراکتر «پیت هیکاکس» (با بازی تیم راث) احتمالا با «آرشی هیکاکس» از فیلم Inglourious Bastards ارتباط دارد.

تارانتینوی ۵۲ ساله تعدادی از بهترین آثار تاریخ سینما مانند Reservoir Dogs و Pulp Fiction و Kill Bill و Inglourious Bastards و Django Unchained را کارگردانی کرده است. او تاکنون جوایز زیادی از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده که از میان آن‌ها می‌توان به دو جایزه‌ی بهترین فیلمنامه از مراسم اسکار برای فیلم‌های Pulp Fiction و Django Unchained اشاره کرد.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی «۱۵ نکته جالب و خواندنی درباره فیلم Pulp Fiction» را از دست ندهید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده