نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵

نگران نباشید! جورج میلر باز هم Mad Max می‌سازد

طرفداران مجموعه‌ی Mad Max خوشحال باشند، چرا که جورج میلر درباره‌ی شایعات مبنی بر کناره‌گیری‌اش از این مجموعه‌ی پرطرفدار شفاف‌سازی کرده و گفته‌ است که در آینده ماجراجویی‌های بیشتری از «مکس دیوانه» را روایت می‌کند.

Mad-Max-George-Millerاگر اخبار مربوط به فیلم Mad Max: Fury Road را دنبال کرده باشید حتما شنیده‌اید جورج میلر طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که این فیلم آخرین ساخته‌ی او در مجموعه‌ی Mad Max خواهد بود؛ اما حالا میلر می‌گوید که در آن مصاحبه اشتباهاتی رخ داده و منظور او به درستی منتقل نشده است. میلر در گفتگو با وبسایت The Wrap توضیح داد:

آن یک مصاحبه‌ی آشفته و شلوغ بود. من در نیویورک بودم، همه جا پر سروصدا بود و خبرنگار در حالی از من سوال می‌پرسید که روی فرش قرمز در انجمن ملی نقد و بررسی حضور داشتم. او بخش‌های اشتباهی از صحبت‌های من را متوجه شد که حقیقت ندارند. من گفتم که نه، فیلم بعدی Mad Max  نخواهد بود، ولی او متوجه شد که من مایل نیستم فیلم دیگری از این مجموعه بسازم. لزوما فیلم بعدی من Mad Max  نیست اما دو قصه‌ی دیگر برای این سری دارم.

بی تردید این یک خبر خوشحال کننده برای طرفداران Mad Max  است، اما به نظر می‌رسد که پروسه‌ی طولانی ساخت Mad Max: Fury Road و سختی‌های فنی تولید این فیلم باعث شده‌اند تا میلر برای رفع خستگی هم که شده، مدتی مکس را به حال خود بگذارد.

Mad Max: Fury Road چهارمین فیلم از این مجموعه است که در تاریخ ۷ می ۲۰۱۵ (۱۷ اردیبهشت) اکران شد. جالب است بدانید که پیش‌تولید این فیلم از سال ۱۹۹۷ آغاز شده بود. در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ تلاش‌هایی برای شروع فیلمبرداری Fury Road صورت گرفت، اما به خاطر حادثه‌ی یازده سپتامبر و وقوع جنگ عراق این امر با تاخیر مواجه شد. سرانجام میلر پس از کارگردانی انیمیشن سینمایی Happy Feet، در سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت که روند ساخت Fury Road را دنبال کند. فیلمبرداری این فیلم در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید.

داستان Fury Road در یک بیابان خشک و سوزان جریان دارد که در آن آب و بنزین دو ماده‌ی کمیاب و ارزشمند هستند. مکس (با بازی تام هاردی) به «امپراتور فیوریوسا» (چارلیز ترون) می‌پیوندد تا از دست یک رهبر فرقه‌ای به نام «ایمورتان جو» (هیو کیز-بایرن) و ارتشش که درون یک تانکر زره‌پوش هستند فرار کنند. درگیری میان این دو گروه منجر به نبردهای جاده‌ای پر زد و خوردی می‌شود و اتفاقات فیلم را رقم می‌زند.

برای آشنایی بیشتر با فیلم Mad Max: Fury Road می‌توانید معرفی این فیلم در زومجی را اینجا بخوانید. Fury Road در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۶ در بخش‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه بود اما نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند. این فیلم در مراسم اسکار ۲۰۱۶ نیز برای ۱۰ جایزه‌ی مختلف از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین فیلمبرداری و غیره نامزد شده است. فیلم زیبای The Revenant با ۱۲ نامزدی پیشتاز جوایز اسکار امسال است. مراسم اسکار امسال ساعت ۳:۳۰ بامداد روز دوشنبه ۱۰ اسفند ماه در لس آنجلس و با اجرای کریس راک، بازیگر و کمدین آمریکایی برگزار می‌شود.

منبع: GamesRadar