نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

Star Wars: The Force Awakens تبدیل به هشتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) توانست به هشتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما و همچنین به پرفروش‌ترین فیلم کمپانی دیزنی در سینمای آمریکا تبدیل شود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

در طی ۱۳ روزی که از اکران قسمت هفتم فیلم جنگ ستارگان می‌گذرد، این فیلم توانسته انواع و اقسام رکوردها را جابه‌جا کند. در جدیدترین این رکوردشکنی‌ها، نیرو برمی‌خیزد توانست با ۲۸.۱ میلیون دلاری که در روز چهارشنبه در آمریکا کسب کرده، مجموع فروش خود را به ۶۲۹ میلیون دلار برساند و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم کمپانی دیزنی در سینمای آمریکا شود. پیش از این، فیلم انتقام‌جویان (The Avengers) کمپانی دیزنی با ۶۲۳.۴ میلیون دلار فروش، پرفروش‌ترین فیلم این کمپانی در ایالات متحده بود.

همچنین، قسمت هفتم جنگ ستارگان توانست در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما در جهان، به مکان هشتم برسد و فیلم Frozen را پشت سر بگذارد. در داخل آمریکا، این فیلم هم‌اکنون تبدیل به چهارمین فیلم پرفروش شده است.

وب‌سایت ددلاین که وظیفه انتشار این آمار و ارقام را برعهده دارد، پیش‌بینی کرده است که جمعه یا شنبه، فروش داخلی این فیلم از مرز ۷۰۰ میلیون دلار عبور خواهد کرد. اگر این اتفاق رخ دهد،‌The Force Awakens می‌تواند دو فیلم دنیای ژوراسیک (Jurassic World) و تایتانیک (Titanic) را در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا پشت سر بگذارد و مکان دوم را تصاحب کند. در حال حاضر در این جدول، فیلم آواتار (Avatar) ساخته جیمز کامرون، با ۷۶۰.۵ میلیون دلار فروش در مکان اول قرار دارد.

فیلم Star Wars: The Force Awakens در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) اکران شد و از آن زمان بسیار موفق عمل کرده است و اخیرا توانسته مرز فروش یک میلیارد دلار را در سرتاسر جهان پشت سر بگذارد. از بازیگران قدیمی این مجموعه که دوباره به فیلم بازگشته‌اند، می‌توان به هریسون فورد، مارک همیل و کری فیشر اشاره کرد. از بازیگران جدید این فیلم هم می‌توان از آدام درایور، دیزی ریدلی، اسکار ایزاک، لوپیتا انیونگو، اندی سرکیس، دامنال گلیسون، آنتونی دنیلز، پیتر می‌هیو،  مکس فون سیدو و جان بویگا نام برد.

در راستای دیگر اخبار مربوط به فیلم، یکی از طرفداران سرسخت این مجموعه که در ضمن عاشق علم شیمی هم هست، توانسته با کمک این علم، لایت‌سیبر‌(‌شمشیر نوری معروف این مجموعه) را در دنیای واقعی بسازد. دیروز نیز جورج لوکاس، خالق و صاحب امتیاز این مجموعه، سران دیزنی را به برده‌داران سفید تشبیه کرده بود. همچنین کمپانی ای‌ام‌سی، برای ترغیب هرچه بیشتر طرفداران به دیدن فیلم به صورت آیمکس سه‌بعدی، به آنها پوسترهای فوق‌العاده زیبایی هدیه می‌دهد که می‌توانید تصاویر این پوسترها را در زومجی مشاهده کنید.

نظر شما درباره فروش فیلم Star Wars: The Force Awakens چیست؟ آیا این فیلم می‌تواند هم در آمریکا و هم در جهان تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شود؟

[alert variation="alert-info"]اگر از علاقه‌مندان به فیلم Star Wars The Force Awakens هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این فیلم را در صفحه مخصوص به فیلم Star Wars The Force Awakens مشاهده کنید.[/alert]

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده