نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۰

اپیزود هفتم «جنگ ستارگان» به لحاظ فروش از «ارباب حلقه‌ها» نیز پیش افتاد

فیلم تازه اکران شده‌ی Star Wars: The Force Awakens به پیشرفت خود در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما ادامه می‌دهد. برای اطلاع از آخرین آمار فروش این فیلم با زومجی همراه باشید.

به گزارش وبسایت هالیوود ریپورتر، بلاک‌باستر علمی-تخیلی کمپانی دیزنی روز دوشنبه‌ی گذشته در بیش از ۴۰۰۰ سینمای امریکای شمالی نمایش داده شد و فروشی معادل ۳۱.۴ میلیون دلار را تجربه کرد. بنابراین فروش کلی این فیلم در امریکای شمالی به رقم ۵۷۴.۱ میلیون دلار رسیده است.

2984945-sw

اگر The Force Awakens بتواند فروشش را به ۶۰۰ میلیون دلار برساند (که به احتمال فراوان این اتفاق رخ خواهد داد)، تبدیل به پنجمین فیلمی می‌شود که در داخل امریکا به چنین آماری دست یافته است؛ چهار فیلم دیگر عبارتند از: The Avengers (با فروش ۶۲۳.۴ میلیون دلار)، Jurassic World (با فروش ۶۵۲.۳ میلیون دلار)، Titanic (با فروش ۶۵۸.۷ میلیون دلار) و Avatar (با فروش ۷۶۰.۵ میلیون دلار).

میزان فروش جهانی The Force Awakens تاکنون به ۱.۱۶ میلیارد دلار رسیده است. این رقم باعث می‌شود که فیلم جی‌. جی. آبرامز تعدادی از موفق‌ترین آثار سینما از جمله Transformers: Age of Extinction (فروش ۱.۱ میلیارد دلار)، Skyfall (فروش ۱.۱۱ میلیارد دلار)، The Lord of the Rings: The Return of the King ( فروش ۱.۱۲ میلیارد دلار)، Transformers: Dark of the Moon (فروش ۱.۱۲۴ میلیارد دلار) و Minions (فروش ۱.۱۵۷ میلیارد دلار) را پشت سر بگذارد و در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ در مکان دهم قرار بگیرد؛ این در حالی است که فقط دو هفته از اکران The Force Awakens می‌گذرد.

شما می‌توانید آمار مربوط به سایر فیلم‌های پرفروش این هفته را در مقاله‌ی بهترین فیلم‌های باکس آفیس مشاهده کنید.

The Force Awakens اپیزود هفتم از مجموعه‌ی Star Wars است که در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) در سینماهای سراسر جهان اکران شد و توانست رکوردهای زیادی را در زمینه‌ی فروش از خود به جا بگذارد. این فیلم با فروش بیش از ۵۷ میلیون دلار لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در شب اول اکران را به خود اختصاص داد. The Force Awakens رکورد بیشترین فروش در اولین هفته‌ی اکران را نیز در اختیار دارد. این فیلم نه تنها به لحاظ تجاری موفق عمل کرد بلکه نظر مثبت منتقدان سینما را نیز جلب نمود و منابع معتبری مثل The Guardian ،USA Today ،Total Film و Telegraph به آن نمره‌ی کامل دادند؛ ضمن اینکه مجموع امتیازات این فیلم در متاکریتیک برابر با ۸۱ از ۱۰۰ است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده