نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

Star Wars: The Force Awakens رکورد پرفروش‌ترین فیلم دوشنبه تاریخ باکس آفیس را شکست

فیلم Star Wars: The Force Awakens که هرروز درحال شکستن رکوردهای متفاوت است، دوشنبه هفته گذشته توانست لقب پرفروش‌ترین فیلم دوشنبه تاریخ باکس‌آفیس را هم به دست آورد. با زومجی و اخبار سینما و تلویزیون همراه باشید.

پس از شکستن رکورد پرفروش‌ترین فیلم پنج‌شنبه، جمعه و حتی پرفروش‌ترین فیلم هفته تاریخ باکس آفیس، فیلم Star Wars: The Force Awakens با فروش خیره‌کننده خود در دوشنبه هفته گذشته توانست بیشترین فروش تاریخ باکس‌آفیس در روز دوشنبه را هم از آنِ خود کند.

براساس گزارشات منتشرشده، Star Wars: The Force Awakens در این روز توانسته به درآمدی بالغ بر ۴۰.۱ میلیون دلار دست یابد. پیش از قسمت هفتم مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان، فیلم Spider-Man 2 در سال ۲۰۰۴ و بیش از یک دهه‌ی پیش توانسته بود با درآمدی بالغ بر ۲۷.۲ میلیون دلار در روز دوشنبه لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ باکس‌آفیس در این روز را بدست بیاورد.

در این گزارشات اعلام‌ شده است که دلیل اصلی این اتفاق تعطیلی مدارس در این روزها به مناسبت سال نوی میلادی است. باوجود تعطیلی مدارس، اکثر دانش‌آموزان با دوستان و یا خانواده خود به سینماها می‌روند و به تماشای قسمت جدید محبوب‌ترین فیلم علمی-تخیلی تاریخ می‌پردازند.

با این آمار خیره‌کننده، فیلم Star Wars: The Force Awakens در منطقه آمریکای شمالی تاکنون به درآمدی بالغ بر ۲۸۸.۱ میلیون دلار دست یافته است. با این حساب فروش کلی این فیلم تا امروز به مبلغی بالغ بر ۶۱۰.۸ میلیون دلار رسیده است.

جالب است بدانید که هزینه تولید Star Wars: The Force Awakens حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تهیه‌کنندگان این فیلم تنها در هفته‌های ابتدایی درآمدی بسیار بیشتر از هزینه ساخت فیلم بدست آوردند.

قسمت هفتم جنگ ستارگان که توسط جی جی آبرامز کارگردانی شده و ستارگانی همچون هریسون فورد، مارک همیل، کری فیشر، آدام درایور، دیزی ریدلی، اسکار ایزاک، لوپیتا انیونگو، اندی سرکیس، دامنال گلیسون، آنتونی دنیلز، پیتر می‌هیو،  مکس فون سیدو و جان بویگا در آن‌ به ایفای نقش پرداخته‌اند، در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۷ آذر) اکران شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده