بهترین فیلمهای باکس آفیس: فقط جیمز باند باید گیشه را از بدترین روزهایش نجات دهد!
این هفته شاید از فیلمهای جدید بخاری بلند نشده باشد، اما خبرهای خوبی از شروع سونامی «اسپکتر»، جدیدترین فیلم جیمز باند به گوش میرسد. همراه گزارش باکس آفیس زومجی باشید.




جدول ۱۰ فیلم برتر هفته
ردیف | فیلم | فروش این هفته |
---|---|---|
۱ | The Martian | ۱۱.۴میلیون دلار |
۲ | Goosebumps | ۱۰.۲ میلیون دلار |
۳ | Bridge of Spies | ۸ میلیون دلار |
۴ | Hotel Transylvania 2 | ۵.۸ میلیون دلار |
۵ | Burnt | ۵ میلیون دلار |
۶ | The Last Witch Hunter | ۴.۷ میلیون دلار |
۷ | Paranormal Activity: The Ghost Dimension | ۳.۴ میلیون دلار |
۸ | Our Brand Is Crisis | ۳.۴ میلیون دلار |
۹ | Crimson Peak | ۳.۱ میلیون دلار |
۱۰ | Steve Jobs | ۲.۵ میلیون دلار |
نگاهی به برخی فیلمهای تازهاکرانشدهی این هفته:

Burnt
بردلی کوپر بعد از معرفی خودش به عنوان یکی از استعدادهای جدید سینما، این روزها با «سوخته» در انتخابهای ضعیفش هتریک کرده و به نظر میرسد دستیدستی دارد خودش و دوران حرفهایاش را خراب میکند. «سوخته» بعد از «سرینا» و «آلوها» که امتیاز متاکریتیکشان به ترتیب ۳۶ و ۴۰ است نیز موفق نشده تا به یکی از فیلمهای بهیادماندنی کوپر تبدیل شود. داستان فیلم دربارهی سرآشپز آدام جونز (برادلی کوپر) است که زمانی در اوج زندگی و حرفهاش بوده و حالا همه چیزش را از دست داده است. او دوباره به آشپزخانه برگشته تا با کمک دختری به اسم هلن (سینا میلر) مزههای انفجاری خلق کند و باری دیگر خودش را ثابت کند. خب، اکثر منتقدان روند تکراری داستان شخصی کاراکتر اصلی را از بزرگترین نقاط ضعف فیلم دانستهاند، اما با این حال، کموبیش از کل فیلم ابراز رضایت هم کردهاند. پیتر تراویس از رولینگ استون که فیلم را اصلا دوست نداشته در نقدش میآورد: «یک بشقاب چرند بیمزه و غیراشتهاآور که بهتر است به دیوار کوبانده شود یا به آشپزخانه پس فرستاده شود». ریچارد روپر از شیکاگو سانتایمز که کموبیش از فیلم راضی بوده، مینویسد: «به عنوان یک داستان رستگاری اغلب کلیشهای، سوخته مثل رستوران شیک و باکلاسی میماند که در میان منوی قابلپیشبینیاش، یک سری غذاهای تاحدودی خلاقانه هم پیدا میشود». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۴۲ است.
Scouts Guide to the Zombie Apocalypse
«راهنمای پیشآهنگها در آخرالزمان زامبیزده»، همانطور که از اسمش پیدا است، دربارهی سه دوست و پیشآهنگ است که با یک خانم پیشخدمت همراه میشوند تا نیروی قدرتمندی را در برابر زامبیهای پایان دنیا تشکیل دهد. اما همانطور که از ایدهی نصفهونیمهی فیلم هم انتظار میرفت، طبق نظر اکثر منتقدان «پیشآهنگها» در ارائهی تجربهای جذاب شکست سختی خورده است. بالاخره از یکی از کارگردان مجموعهی «فعالیت فراطبیعی» توقع بیشتری هم نباید داشت! کایل اسمیت از نیویورک پُست در همینباره مینویسد: «یک کمدی ترسناک که یک ایدهی ضعیف (آیا هنوز پسرهای دبیرستانی به پیشآهنگی میروند؟) را برمیدارد و هیچ استفادهای ازش نمیکند». جاستین چنگ از ورایتی که اصلا فیلم را دوست نداشته دربارهی نقاط قوت فیلم میگوید: «از آنجایی که زیرژانر زامبی در سالهای اخیر به خودخواری روی آورده، شاید خورههای وحشت بتوانند از برخی نوآوریهای تهوعآور فیلم در کشتن زامبیها خوششان بیاید». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۳۲ است.
Our Brand is Crisis
«برند ما یعنی بحران» که براساس مستندی به همین نام ساخته شده، کمدی/درامی با رگههای عمیقی از هجو سیاسی است. داستان فیلم به دوران انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در سال ۲۰۰۲ مربوط میشود. زمانی که پدرو کاستیلو، یک گروه حرفهای مشاور امریکایی به رهبری جین بادلاین (ساندرا بولاک) را استخدام میکند تا به او در پیروزی در انتخابات کمک کنند. اگرچه جین مدتی است کارش را کنار گذاشته، اما او برای شکست پت کندی (بیلی باب تورنتون) همکار اما رقیب نفرتانگیزش که کمپین گروه مخالف را کنترل میکند، به میدان بازمیگردد. جیمز براردینلی از ریلویوز که سه ستاره به فیلم داده، مینویسد: «فیلم به اندازهای بامزه است که از تماشاگر خنده بگیرد، اما در قلب عصبانی فیلم، یک تراژدی وجود دارد. و غمناکترین قسمت هم این است که اکثر بخشهای این داستان واقعیت دارد». پیتر دبراگ از ورایتی که از فیلم راضی بوده، میآورد: «جین بادلاین، شخصیت اصلی برند ما یعنی بحران در قالب یک مشاور سیاسی با بازی ساندرا بولاک به راحتی یکی از بهترین نقشهای زن در ۱۰ سال اخیر است». کیت والش از شیکاگو تریبیون مینویسد: «جین اگرچه نابغه است، اما او بهطرز عمیقی مشکلدار و پیچیده هم است و در حال دست و پنجه نرم کردن با پرخاشگری، بیماری روانی و افسوسهای گذشتهی خودش است. این درون تاریک به طنزِ کنایهدار برند ما یعنی بحران، عمق و بُعد بخشیده است». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۵۱ است. گزارش باکسآفیس هفتهی پیش منبع: Boxoffice Mojo تهیه شده در زومجیاسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده