// جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۸

هکرها در پی تصمیم سونی برای عدم اکران فیلم «مصاحبه»، از افشای اطلاعات دست کشیدند

هکرهایی که مسئول دزدیدن اطلاعات بسیاری از شرکت فیلم‌سازی سونی پیکچرز بودند، به خاطر عقب‌گرد سونی و تصمیم به عدم اکران فیلم interview، دیگر اطلاعات دزدیده شده را در فضای مجازی فاش نمی‌کنند. با جزئیات خبر همراه باشید.
به گزارش CNN، گروه هکرهایی که به سونی پیکچرز حمله کرده بودند، بعد از موفقیت‌شان در جلوگیری از اکران فیلم مصاحبه (The Interview)، حالا  درخواست‌های دیگری از استودیو دارند. به تازگی مدیران بالا رتبه‌ی سونی ایمیلی دریافت کرده‌اند که در آن این گروه هکری اعلام کرده است که آنها اطلاعات محرمانه‌ی سونی پیکچرز را به شرطی فاش نخواهند کرد که کمپانی مطمئن شود فیلمی تحت عنوان مصاحبه دیگر وجود خارجی نخواهد داشت. در این پیام آمده:
تصمیم‌تان برای لغو اکران مصاحبه خیلی عاقلانه بود. این موضوع به نفع‌تان خواهد بود. ما امنیت اطلاعات‌تان را تامین می‌کنیم، مگر اینکه خودتان دردسر بیشتری درست کنید.
متاسفانه برای سونی، این «دردسر» شامل هرچیزی در رابطه با نمایش یا دیدن این فیلم می‌شود.
حالا از شما می‌خواهیم که هرگز فیلم در هیچ شکلی عرضه، پخش یا به صورت غیرقانونی منتشر نشود.برای مثال، به صورت دی‌وی‌دی عرضه نشود و حتی در غالب دانلود غیرقانونی قرار نگیرد. ما می‌خواهیم که هرچیزی در رابطه با فیلم، از جمله تریلرهایش به علاوه‌ی نسخه‌ی کامل فیلم بلافاصله از تمام سایت‌هایی که قصد پخش آن را دارند، برداشته شود.
این خبر می‌تواند برای سونی خوب یا بد باشد. چراکه خیال سونی از اینکه اطلاعات‌شان از جمله محتوای ایمیل‌های مدیران استودیو، فاش نخواهد شد، فعلا راحت است. و از آن طرف حذف «هرچیزی در رابطه با فیلم» از روی اینترنت واقعا درخواست غیرممکنی است. از سویی اگر سونی به این درخواست‌ها عمل کند باز هکرها می‌توانند در آینده‌ هم با تهدید مدیران سونی آنها را مجبور به کارهای دلخواه‌شان کنند. این درحالی است که مقامات امریکا به این مسئله واکنش نشان داده‌اند و مسئول مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرده است که رفتار آمریکا متناسب با این قضیه خواهد بود. به گفته‌ی مسئول مطبوعاتی کاخ سفید، ممکن است هکرها به دنبال پاسخی مشخص از سوی امریکا هستند، اما آمریکا در مقابل این قضیه کاملا محتاط خواهد بود. منبع: theverge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده