نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸

آنجلینا جولی فیلمی درباره رژیم تروریستی سابق کشور کامبوج می‌سازد

آنجلینا جولی قراردادی با شبکه‌ی نتفلیکس امضا کرده تا فیلمی با محوریت اتفاقات دردناک رژیم خِمِرهای سرخ در کشور کامبوج بسازد. این فیلم که «آن‌ها ابتدا پدر من را کشتند» نام دارد، داستان یک فعال حقوق بشر را روایت می‌کند.

خِمِرهای سرخ نام گروهی کونیستی بود که از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ میلادی بر کشور کامبوج حکومت کرد و باعث قتل عام بیش از دو میلیون نفر از اهالی این کشور شد. فیلم جولی بر اساس خاطرات یک فعال حقوق بشر اهل کامبوج است که در این دوره زندگی می‌کرده است. او کارگردان و تهیه‌کننده‌ی فیلم است و فیلمنامه‌ی آن را به همراه لونگ اونگ نوشته است، کسی که کتاب «آن‌ها ابتدا پدر من را کشتند: دختر کامبوج به‌ یاد می‌آورد» را به نگارش در آورده است. اونگ هنگامی که رژیم خمرهای سرخ به قدرت رسیدند، کودکی بیش نبود و به اردوگاه‌های تمرین و آموزش سربازارن کودک فرستاده شد در حالی که خانواده‌ی او به اردوگاه‌های کار اجباری منتقل شده بودند.

اونگ جولی را در سال ۲۰۰۱ ملاقات کرد، یک سال پس از این که کتاب خاطراتش چاپ شد. جولی به عنوان سفیر حسن‌نیت سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، بارها در کارهای انسان‌دوستانه در سراسر جهان شرکت داشته و ارتباط شخصی هم با کشور کامبوج دارد چرا که یکی از فرزندان او به نام مَداکس در آن کشور به دنیا آمده است. بر اساس اعلام نتفلیکس فرزند جولی هم در فیلم حضور خواهد داشت. این فیلم سال آینده به هر دو زبان‌ انگلیسی و خمر (زبان رسمی کشور کامبوج) پخش خواهد شد.

جولی در اعلامیه‌ی این خبر گفته است:

تماشا کردن فیلم‌های این چنینی راحت نیست اما مهم است که دیده‌ شوند. ساختن آن‌ها هم ساده نیست. نتفلیکس این امکان را به وجود آورده و منتظرم که با آن‌ها همکاری کنم و هیجان‌زده‌ام که این فیلم در دسترس بسیاری از مردم قرار می‌گیرد.

«آن‌ها ابتدا پدر من را کشتند» جدیدترین اثر سینمایی نتفلیکس است. این شبکه ماه گذشته اعلام کرد که حق پخش فیلم War Machine را به دست آورده است، فیلمی کمدی با محوریت جنگ که همسر جولی، برد پیت نقش اول آن را بازی می‌کند.

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده