نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

بازگشت هایائو میازاکی افسانه ای به عرصه کارگردانی با انیمیشنی کوتاه

هایائو میازاکی کارگردان افسانه‌ای انیمیشن‌هایی‌ مانند Spirited Away و The Wind Rises که چندی پیش از عرصه کارگردانی خداحافظی کرده بود، فیلم کوتاه جدیدی خواهد ساخت. با زومجی همراه باشید.

به گزارش ورایتی، این کارگردان نابغه انیمیشن، کارگردانی یک انیمیشن سه بعدی کوتاه کامپیوتری را بر عهده گرفته است. وی پس از ساخت The Wind Rises در سال ۲۰۱۳ از دنیای کارگردانی خداحافظی کرده بود اما همیشه گفته بود که برای کارگردانی پروژه دیگری آماده است. داستان این انیمیشن کوتاه حول زندگی‌ یک کرم پر مو می‌گذرد و اولین تجربه میازاکی در کار کردن با فرمت سه بعدی کامپیوتری در یک پروژه بزرگ خواهد بود. البته ناگفته نماند که برای تماشای فیلم باید مدت زیادی صبر کنید چون به گفته وی فیلم برای ساخت به ۳ سال زمان نیاز دارد و برای موزه توکیو استودیو گیبلی ساخته می‌شود. هنوز اطلاعاتی از اینکه آیا فیلم برای نمایش در نقاط دیگر دنیا قرار داده می‌شود یا خیر در دسترس نیست.

اگر نمی‌توانید تا فیلم بعدی میازاکی صبر کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما فیلم مستند پادشاهی رویاها و دیوانگی (The Kingdom Of Dreams And Madness) که در مورد ساخته شدن The Wind Rises است را تماشا کنید.

منبع: Engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده