نسل زد ستاره اصلی حفظ و رشد سینماها شدهاند
به نقل از DarkHorizons، انجمن Cinema United، بزرگترین انجمن صنعت نمایش سینما در جهان امروز گزارش سالانه خود درباره وضعیت نمایش سینماها را منتشر کرد. این گزارش فراتر از آمار فروش گیشه به بررسی حضور مخاطبان پرداخته و یکی از نکات مهم آن رشد چشمگیر حضور مخاطبان نسل Z که اکنون در سنین نوجوانی تا اواخر بیست سالگی قرار دارند، در دوازده ماه گذشته است.
حضور این گروه سنی ۲۵ درصد افزایش داشته است که بیشترین رشد در میان تمام گروههای سنی محسوب میشود. میانگین تعداد دفعات حضور نسل زد در سینماها سالانه ۶.۱ بار بوده که نسبت به ۴.۹ بار سال گذشته افزایش یافته است و ۴۱ درصد از این مخاطبان حداقل شش بار یا بیشتر به سینما رفتهاند. از نظر اولویتهای آنها، تجربه تماشای فیلم به شکل فراگیرتر (مانند استفاده از پردهها و سیستمهای صوتی بزرگتر) و خوراکیهای منحصر به فرد (غذاهای بهتر) در صدر اهمیت قرار دارد.
در آمار کلیتر، ۷۷ درصد آمریکاییها حداقل یک فیلم در سینما دیدهاند، تعداد کسانی که بیش از شش بار به سینما رفتهاند ۸ درصد افزایش داشته است و برنامههای وفاداری سینماها ۱۵ درصد رشد کردهاند. علاوهبراین، صاحبان سینما تنها در آمریکای شمالی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار برای ارتقای سالنهای خود در طول سال گذشته سرمایهگذاری کردهاند.