به‌زودی می‌توانید مراسم اسکار را رایگان تماشا کنید؛ نقل مکان به خانه جدید

چهارشنبه 26 آذر 1404 - 23:45
مطالعه 2 دقیقه
والپیپر مراسم اسکار
پس از بیش از پنج دهه، اسکار، بزرگترین رویداد سینمایی جهان در آستانه‌ی تغییری تاریخی قرار گرفته و به خانه‌ی جدیدی نقل مکان می‌کند.
تبلیغات

به نقل از Comingsoon، اسکار به‌زودی با پخش‌کننده‌ای جدید روی آنتن خواهد رفت. طبق اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، مراسم جوایز اسکار که از اواسط دهه‌ی ۱۹۷۰ به‌صورت مداوم از شبکه‌ی ABC پخش می‌شد، از سال ۲۰۲۹ خانه‌ی رسانه‌ای تازه‌ای پیدا می‌کند. این قرارداد جدید دست‌کم تا سال ۲۰۳۳ اعتبار دارد.

بر‌اساس گزارشی که هالیوودریپورتر منتشر کرده، آکادمی با یوتیوب به توافق رسیده است و به این ترتیب، کل مراسم اسکار به‌صورت رایگان از طریق YouTube و YouTube TV در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. بااین‌حا شبکه‌ی ABC همچنان پخش اسکار را تا صدمین دوره‌ی این مراسم در سال ۲۰۲۸ ادامه می‌دهد. در ادامه‌ی این گزارش آمده است که طبق قرارداد جدید، یوتیوب تنها به پخش خود مراسم اسکار بسنده نمی‌کند و حجم قابل‌توجهی از محتوای جانبی مرتبط با این رویداد را نیز پوشش می‌دهد.

این محتوا شامل برنامه‌ی پیش‌نمایش فرش قرمز و تصاویر پشت صحنه‌ی مراسم، اعلام نامزدهای اسکار، Governors Awards که طی آن اسکارهای افتخاری و گاهی جوایزی مانند Irving G. Thalberg Memorial Award و Jean Hersholt Humanitarian Award اهدا می‌شوند، مراسم ناهار نامزدهای اسکار، Student Academy Awards، جوایز علمی و فنی، گفت‌وگو با اعضای آکادمی و فیلم‌سازان، برنامه‌های آموزشی سینما، پادکست‌ها و موارد دیگر می‌شود.

نیل موهان مدیرعامل یوتیوب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسکار یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی ما به شمار می‌رود که از برتری در روایت‌پردازی و هنر تجلیل می‌کند. همکاری با آکادمی برای رساندن این جشن هنر و سرگرمی به مخاطبان سراسر جهان، الهام‌بخش نسل جدیدی از خلاقیت و علاقه‌مندان سینما خواهد بود و در عین حال، به میراث ارزشمند اسکار وفادار می‌ماند.»

از سوی دیگر بیل کرامر مدیرعامل آکادمی و لینت هاول تیلور رئیس آکادمی در بیانیه‌ای مشترک عنوان کردند: «از ورود به یک همکاری جهانی و چندوجهی با یوتیوب به‌عنوان خانه‌ی آینده‌ی اسکار و برنامه‌های سالانه‌ی آکادمی بسیار خوشحال هستیم. آکادمی نهادی بین‌المللی است و این همکاری به ما اجازه می‌دهد دسترسی به فعالیت‌های آکادمی را برای بزرگ‌ترین مخاطب جهانی ممکن گسترش دهیم؛ موضوعی که برای اعضای آکادمی و جامعه‌ی سینمایی مزایای قابل‌توجهی دارد.

این همکاری با تکیه بر گستره‌ی عظیم یوتیوب، فرصت‌های نوآورانه‌ای برای تعامل مخاطبان با اسکار و دیگر برنامه‌های آکادمی فراهم می‌کند و در عین حال به میراث ما احترام می‌گذارد. به این شکل می‌توانیم سینما را جشن بگیریم، نسل‌های جدید فیلم‌سازان را الهام ببخشیم و دسترسی به تاریخ سینمایی خود را در مقیاسی بی‌سابقه در سطح جهانی ممکن سازیم.»

نظرات