خالق سریال Alien تکلیف کراساور با Predator را مشخص کرد
بر اساس آخرین اخبار سینما و تلویزیون و بهنقل از وبسایت آیجیان، نوآ هاولی، خالق Alien: Earth بهطور علنی اعلام کرده است که این سریال هیچ تلاقی یا کراساوری با Predator نخواهد داشت؛ موضوعی که حضور یاوتجا را در فصل دوم و حتی پس از آن نیز منتفی میکند. فیلم تازهاکرانشده Predator: Badlands به کارگردانی دن تراختنبرگ که رسما پرفروشترین فیلم مجموعه Predator تاکنون محسوب میشود، سرشار از ارجاعات مستقیم به Alien است و عملا نقش یک کراساور Predator/Alien را ایفا میکند.
با این حال Alien: Earth چنین رویکردی را دنبال نخواهد کرد. هاولی تایید کرده است که هیچگونه هماهنگی برای حضور Predator در این سریال با تراختنبرگ انجام نمیدهد و تاکنون نیز فقط یکبار او را ملاقات کرده است. او در پادکست Smartless درباره احتمال کراساور با Predator گفت:
«نه، فکر نمیکنم قرار باشد چنین چیزی وارد سریال شود. دن تراختنبرگ Prey را ساخت و حالا هم فیلم Badlands را ساخته است. من Prey را خیلی دوست داشتم. فکر میکنم او کار فوقالعادهای با آن فرنچایز انجام میدهد و واضح است که برای آن برنامه دارد. من فقط یکبار او را دیدهام و هیچکدام در حال هماهنگکردن چنین چیزهایی نیستیم. بنابراین چنین چیزی در برنامه من نیست.»
از سوی دیگر، تراختنبرگ بهوضوح در حال ساخت چشمانداز خود از یک «دنیای سینمایی Predator» است. او که پیشتر فیلم احیاکننده Prey و سپس انیمیشن Killer of Killers را کارگردانی کرده و اکنون نیز با موفقیت Predator: Badlands رکوردهای تازهای را ثبت کرده است، در آثارش از شخصیتهای فیلمهای پیشین این مجموعه در قالب نقشهای کوتاه بهره میگیرد.
حتی در پایان Killer of Killers شخصیت نمادین آرنولد شوارتزنگر یعنی Dutch را در حالت تعلیق زیستی میبینیم؛ صحنهای که عملا نوید یک تیمآپ پرستاره را در آینده میدهد. تراختنبرگ که فعلا از ارائه جزئیات درباره پروژه بعدی Predator خودداری میکند، در گفتوگو با ورایتی تاکید کرده است که هر فیلم باید یک فکر کامل باشد و در این مسیر از دنیای سینمایی مارول درس گرفته است.
او توضیح میدهد: «ممکن است وقتی قلم را روی کاغذ بگذاریم همهچیز تغییر کند؛ اما تا جایی که میتوانستم پیش رفتم تا مطمئن شوم کاری که انجام میدهم درست است. هر فیلم یک فکر مستقل است؛ مثل دوران اولیه مارول قبل از Avengers که هرکدام فیلمهای خوبی بودند و بعد مشخص شد زمینهچینیهایی برای کنار هم قرار گرفتن آثار وجود داشته است؛ اما از همان ابتدا اینطور نبود که بگویید «ببینید چطور همهچیز ناگهان با هم مرتبط شده!» بنابراین تلاش میکنم این درس را بهکار ببندم و مطمئن شوم هر فیلمی که میسازیم، ایدهای قوی برای یک اثر مستقل باشد.»