تبلیغ سریال Pluribus روی یخچال زنی را راهی بیمارستان کرد
بر اساس آخرین اخبار سینما و تلویزیون و به نقل از رسانه dexerto، یک زن بریتانیایی پس از مشاهده تبلیغ سریال Pluribus از سرویس اپل تیوی پلاس روی یخچال هوشمند سامسونگ خود، بهدلیل شوک عصبی راهی بیمارستان شد. این تبلیغ که حاوی پیامی با مضمون «متاسفیم که ناراحتت کردیم، کارول» بود، باعث شد این شخص که سابقه بیماری دارد، تصور کند فردی ناشناس در حال برقراری ارتباط شخصی با او است و دچار یک حمله روانپریشی شده است.
ماجرا از آنجا رسانهای شد که کاربری با نام Fun-Blueberry-2147 در شبکه اجتماعی ردیت توضیح داد که خواهرش مبتلا به اسکیزوفرنی است و تقریبا هر ۲ سال یکبار سابقه حملات روانپریشی دارد. طبق گفتههای این کاربر، خواهرش با دیدن این پیام روی نمایشگر LED یخچال، باور کرده بود که این پیام مستقیما او را خطاب قرار داده است و بلافاصله با تاکسی خود را به بخش اورژانس رساند.
این بیمار به مدت ۲ روز تحت نظر پزشکان بود و داروهایش برای کنترل وضعیت تغییر کرد. چند روز بعد، این کاربر ردیت اسکرینشاتی از همان تبلیغ را در فیسبوک مشاهده کرد. تصویر تبلیغاتی دارای پسزمینه زرد روشن و متن خطاب به شخصیتی به نام «کارول» بود که به داستان سریال Pluribus مربوط میشود. پس از نشان دادن تصویر به بیمار، او تایید کرد که دقیقا همین پیام را روی یخچال دیده است.
کاربران در بخش مشاوره حقوقی ردیت بحثهای گستردهای درباره احتمال نقض قوانین تبلیغاتی بریتانیا توسط این آگهی انجام دادند. اگرچه خود محتوای تبلیغ قانونی است، اما سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا بر «محل مناسب» نمایش تبلیغات نظارت دارد. نمایش آگهی که شبیه به یک پیام شخصی روی لوازم خانگی به نظر میرسد، میتواند از نظر قانونی و اخلاقی چالشبرانگیز باشد.
گزارشهای دیگری نیز از سوی سایر دارندگان یخچالهای هوشمند سامسونگ منتشر شده که با همین تبلیغ سریال Pluribus مواجه شدهاند. این حادثه نگرانیهای گستردهتری را درباره نحوه نمایش تبلیغات در دستگاههای هوشمند خانگی ایجاد کرده است؛ بهویژه محتواهایی که با لحنی نوشته شدهاند که شبیه به ارتباط مستقیم با کاربر به نظر میرسند.