عربستانی‌ها در آستانه خرید برادران وارنر دیسکاوری هستند!

دوشنبه 26 آبان 1404 - 21:48
مطالعه 2 دقیقه
جاش برولین در نقش گرنی در فیلم Dune Part 2
برادران وارنر دیسکاوری در آستانه تحولی بزرگ است. رقابتی نفس‌گیر میان غول‌های رسانه‌ای برای تصاحب این امپراتوری، آینده هالیوود را دگرگون خواهد کرد.
تبلیغات

به نقل از SAN، طبق گزارش‌های جدید، شرکت برادران وارنر دیسکاوری ممکن است تا کریسمس امسال صاحب جدیدی پیدا کند و در این میان صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF) در جایگاه پیشتاز رقابت قرار گرفته است. این رقابت پس از آن شدت گرفت که برادران وارنر دیسکاوری اعلام کرد قصد دارد شرکت را به دو بخش مجزا که شامل سرگرمی و استریمینگ و بخش دیگر شامل اخبار و ورزش می‌شود تقسیم کند.

اما پس از اعلام این طرح، برادران وارنر دیسکاوری با مجموعه‌ای از پیشنهادهای ناخواسته مواجه شد، تا جایی که دیوید زسلاو، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری فعلاً فرایند تجزیه شرکت را متوقف کرده و در حال بررسی گزینه‌های پیش رو است. طبق گزارش International Business Times، صندوق سرمایه‌گذاری عربستان اکنون جدی‌ترین خریدار برای تصاحب این شرکت ۵۷ میلیارد دلاری به شمار می‌رود.

با وجود پیشتازی PIF، چندین غول رسانه‌ای آمریکایی هم برای خرید WBD وارد میدان شده‌اند. پارامونت اسکای دنس پیشنهادی تقریباً تمام‌نقد به ارزش ۶۰ میلیارد دلار (حدود ۲۴ دلار به ازای هر سهم) ارائه داده بود، اما برادران وارنر دیسکاوری آن را رد کرد. طبق گزارش رویترز، کامکست نیز در حال بررسی دارایی‌های Warner Bros. است. همچنین برایان رابرتز،برایان رابرتز، مدیرعامل کامکست برای بررسی همکاری احتمالی با PIF به عربستان سفر کرده است.

نتفلیکس و آمازون نیز به گفته چندین منبع، در حال بررسی ارائه پیشنهاد هستند. تصاحب برادران وارنر دیسکاوری می‌تواند ساختار رسانه‌ای جهان را به‌طور اساسی دگرگون کند؛ زیرا مجموعه‌ای از برندهای بزرگ هالیوود از جمله برادران وارنر، HBO، دیسکاوری، CNN و دی سی زیر مالکیت جدیدی قرار خواهند گرفت.

هر معامله‌ای برای فروش برادران وارنر دیسکاوری نیازمند تأیید دولت آمریکا و همچنین بررسی دقیق رگولاتورهای اروپایی خواهد بود. یک خریداری سعودی برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای آمریکا، احتمالاً با سطح بالایی از حساسیت سیاسی روبه‌رو می‌شود که شامل نگرانی‌های امنیت ملی گرفته تا استقلال تحریریه و خط‌مشی محتوایی خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات