چرا نینتندو وارد سینما شد؟ خالق ماریو پاسخ جالبی دارد

دوشنبه 28 مهر 1404 - 17:15
مطالعه 3 دقیقه
والپیپر انیمیشن The Super Mario Bros. Movie
به گفته میاموتو، بازی‌ها برای همیشه زنده نمی‌مانند. خالق ماریو توضیح می‌دهد چرا نینتندو برای بقا به چیزی فراتر از کنسول‌های بازی نیاز دارد.
تبلیغات

به نقل از GamingBolt، نینتندو در سال‌های اخیر تمرکز ویژه‌ای روی اقتباس‌های سینمایی از مجموعه‌های محبوب خود داشته؛ رویکردی که با موفقیت چشمگیر انیمیشن The Super Mario Bros. Movie، یکی از فیلم هایی که از روی بازی ساخته شده اند به‌وضوح نتیجه داده است. در گفت‌وگویی تازه که توسط کاربر Erasu در Bluesky ترجمه شده، شیگرو میاموتو، خالق ماریو درباره‌ی فلسفه‌ی پشت این تصمیم و هدف نینتندو برای حفظ هویت برند خود در نسل‌های آینده صحبت کرده است.

میاموتو در پاسخ به سؤالی درباره‌ی گسترش همکاری نینتندو با یونیورسال استودیوز ژاپن و ساخت موزه نینتندو، به نکته‌ای جالب اشاره کرده است: «بازی‌ها وقتی نسخه‌ی جدید می‌گیرند یا کنسول تازه‌ای عرضه می‌شود، حس کهنگی پیدا می‌کنند. اما چیزی که در ذهن مردم می‌ماند، IP است. این‌که آثار ما فقط از طریق کنسول قابل بازی باشند، واقعاً غم‌انگیز است. یکی از دلایل اصلی ورود ما به تولید محتوای ویدیویی همین حس ناراحتی بود.»

او تأکید می‌کند که فیلم‌ها و تولیدات ویدیویی، برخلاف بازی‌ها می‌توانند تا ابد ماندگار باشند و راهی هستند برای زنده نگه‌داشتن دنیای ساخته‌های نینتندو برای نسل‌های آینده خواهد بود. به گفته‌ی میاموتو، موزه نینتندو به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که کنسول‌ها و بازی‌های تاریخی این شرکت را تجربه کنند، اما محدودیت‌هایی نیز دارد: «موزه فقط بخشی از کار است؛ محتوای ویدیویی می‌تواند تا همیشه دوام بیاورد.»

او اضافه می‌کند: «هدف ما ایجاد دلیلی برای انتخاب نینتندو است. رؤیای من جهانی است که وقتی کودکی به کلاس اول می‌رود، والدینش نگویند چه بازی بخریم؟، بلکه بگویند وقتی وارد کلاس اول شدی، برات یک نینتندو می‌گیریم.»

میاموتو توضیح داده است که در بخش ورودی موزه، بازدیدکنندگان با شخصیت‌های مختلف از دنیای نینتندو روبه‌رو می‌شوند و هرکدام بخش اختصاصی خود را دارند. به گفته‌ی او، تمرکز اصلی طراحی موزه روی نمایش سخت‌افزارها و محصولات تاریخی نینتندو بوده، اما نمایش IPها بهترین روش برای معرفی هویت شرکت به مخاطبان است: «موزه در واقع دروازه‌ای است برای بازگرداندن مردم به دنیای بازی‌های نینتندو؛ درست مثل کاری که پارک‌های تفریحی و فیلم‌ها انجام می‌دهند.»

انیمیشن The Super Mario Bros. Movie نه‌تنها محبوب شد، بلکه طبق گزارش ماه می ۲۰۲۴، پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ لقب گرفت و حتی بالاتر از آثار بزرگی چون انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse، فیلم Oppenheimer و فیلم Barbie بوده است.

انیمیشن The Super Mario Galaxy Movie برای اکران در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۶ (۱۴ فروردین ۱۴۰۵) برنامه‌ریزی شده است. سپس فیلم لایو اکشن The Legend of Zelda در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۶ (۷ می ۲۰۲۷) اکران خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات