انیمیشن KPop Demon Hunters رکورد تاریخی در نتفلیکس شکست
به نقل از هالیوودریپورتر، انیمیشن KPop Demon Hunters موفق شد رکورد تازهای را در کارنامهی درخشان خود طی تابستان بهدست آورد و حالا به پربینندهترین فیلم تاریخ نتفلیکس تبدیل شده است. این انیمیشن در هفتهی ۲۷ مرداد تا ۲ شهریور (۱۸ تا ۲۴ آگست) بیش از ۲۵.۴ میلیون بازدید جهانی کسب کرد و مجموع بازدیدهای خود را از زمان انتشار در تاریخ ۳۱ خرداد (۲۰ ژوئن) به ۲۳۶ میلیون رساند. طبق آمار داخلی نتفلیکس این رقم برای کنار زدن فیلم Red Notice و رسیدن به جایگاه نخست در رتبهبندی تمامزمانی فیلمهای انگلیسیزبان کافی بود. (رتبهبندی نتفلیکس براساس تعداد بازدیدها طی ۹۱ روز نخست انتشار محاسبه میشود.)
فیلم Red Notice که با بازی دواین جانسون، گل گدوت و رایان رینولدز در نوامبر ۲۰۲۱ منتشر شد بیش از سه سال صدر جدول را در اختیار داشت و در ۱۳ هفتهی ابتدایی ۲۳۰.۹ میلیون بازدید بهدست آورده بود. موفقیت انیمیشن KPop Demon Hunters در نتفلیکس همزمان با موفقیت آن در گیشه همراه شد؛ چرا که انیمیشن در اولین هفته اکران خود در سالنهای سینما توانست بین ۱۷ تا ۱۸ میلیون دلار فروش داشته باشد. این رقم بیشتر از فروش فیلم Weapons با ۱۵.۴ میلیون دلار بود. نسخهی سینگآلانگ انیمیشن KPop Demon Hunters بهطور همزمان روی نتفلیکس نیز در دسترس قرار گرفت.
داستان انیمیشن KPop Demon Hunters به گروه سهنفرهی Huntrix میپردازد که در ظاهر یک گروه دخترانهی کیپاپ هستند اما در خفا با هیولاهای دنیای مردگان مبارزه میکنند. آنها در طول داستان با گروه پسرانهی تازهتأسیس Saja Boys روبهرو میشوند؛ گروهی از شیاطین که با هدف دزدیدن روح هواداران و نابودی Huntrix تشکیل شده است.
علاوهبر موفقیت در حوزهی پخش، موسیقی متن فیلم نیز توانسته به جایگاه بالایی برسد. قطعهی اصلی آن با نام Golden دو هفته پیش به صدر جدول بیلبورد هات ۱۰۰ رسید و پس از افت به رتبهی دوم، دوباره جایگاه نخست را بهدست آورد. Huntrix نخستین گروه دخترانهای است که از سال ۲۰۰۱ و پس از Destiny’s Child موفق به کسب رتبهی اول این جدول شده است. در حال حاضر چهار قطعه از موسیقی متن فیلم در بین ۱۰ آهنگ برتر جدول حضور دارند: «Your Idol» در رتبهی چهارم، «Soda Pop» در رتبهی پنجم و «How It’s Done» در رتبهی دهم.
انیمیشن KPop Demon Hunters از زمان انتشار تا امروز روندی کمنظیر در نتفلیکس داشته است. این فیلم در آخر هفتهی آغازین خود ۹.۲ میلیون بازدید ثبت کرد و از آن زمان تاکنون هیچگاه به کمتر از ۲۲.۷ میلیون بازدید هفتگی نرسیده است. اغلب آثار اورجینال نتفلیکس تنها حدود یک ماه در میان ۱۰ فیلم برتر باقی میمانند اما این اثر به شکلی استثنایی، برای ۱۰ هفتهی پیاپی جایگاه خود را حفظ کرده است.