Elio ضعیفترین افتتاحیه یک انیمیشن پیکسار را تجربه کرد
به نقل از گاردین، انیمیشن Elio بهعنوان جدیدترین اثر استودیوی پیکسار، بدترین افتتاحیه تاریخ این استودیو را رقم زد. این انیمیشن علمیتخیلی که داستان پسربچهای یتیم را روایت میکند که رؤیایش برای ربوده شدن توسط بیگانگانِ صمیمی به حقیقت میپیوندد، در نخستین هفتهی اکران خود تنها ۲۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۴ میلیون دلار در گیشه بینالمللی فروش داشته است.
این عملکرد ضعیف در حالی رقم خورد که نقدهای اولیه نسبتاً مثبت بودند. اما انیمیشن الیو رقابت سختی با رقبایی قدرتمند داشت: از جمله فیلم How to Train Your Dragon که در دومین هفتهی اکرانش ۳۷ میلیون دلار فروش و صدرنشینی خود را حفظ کرد و همچنین فیلم ۲۸ سال بعد به کارگردانی دنی بویل، دنبالهای برای فیلم ۲۸ روز بعد و فیلم ۲۸ هفته بعد که با فروش ۳۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۶۰ میلیون دلار در سطح جهانی به استقبال بالایی رسید.
پیکسار که سابقهی درخشانی با مجموعههایی چون داستان اسباببازی، در جستوجوی نمو و شگفتانگیزان دارد، از پیش انتظارات بالایی برای انیمیشن Elio در نظر نگرفته بود. در دورانی که انیمیشنهای اقتباسی و دنبالهدار با استقبال بیشتری مواجهاند، آثار اورجینال مثل انیمیشن الیو راه سختتری در گیشه دارند. البته بسیاری تبلیغات ضعیف دیزنی را یکی از عوامل اصلی افتتاحیه ضعیف انیمیشن Elio میدانند.
اگرچه موفقیت چشمگیر انیمیشن Inside Out 2 در سال گذشته با افتتاحیهای ۱۵۵ میلیون دلاری و فروش جهانی ۱.۷ میلیارد دلاری، امید را برای پیکسار زنده نگه داشت، اما آثار جدید با ایدههای اورجینال همچنان با چالش جدی مواجه هستند. انیمیشن الیو از نظر عملکرد اولیه حتی از انیمیشن المنتال در سال ۲۰۲۳ هم ضعیفتر عمل کرده است؛ عنوانی که افتتاحیهای نزدیک به ۳۰ میلیون دلار داشت اما در ادامه به فروشی نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار در جهان دست یافت.
بااینحال، نشانههایی وجود دارد که ممکن است انیمیشن Elio نیز همان مسیر انیمیشن Elemental را طی کند. دریافت نمره A از سینمااسکور و نمرهی A+ از سوی کودکان در نظرسنجی PostTrak نشان میدهد که تماشاگران راضی سالن سینما را ترک کردهاند و این خبر خوبی برای انیمیشن الیو و پیکسار است.