تام کروز با بدلکاری دیوانه‌وار در Mission Impossible 8 یک رکورد گینس شکست

جمعه 16 خرداد 1404 - 15:58
مطالعه 2 دقیقه
بدل‌کاری دیوانه‌وار تام کروز در فیلم مأموریت غیرممکن ۸
تام کروز در جریان فیلم‌برداری بدل خطرناک فیلم Mission: Impossible — The Final Reckoning یک رکورد جهانی گینس را شکست.
تبلیغات

به نقل از Comingsoon، فیلم Mission: Impossible — The Final Reckoning با بازی تام کروز از اوایل این ماه پس از دریافت نقدهای مثبت از سوی منتقدان و تماشاگران روی پرده‌های سینما رفته است. این فیلم اکشن به کارگردانی کریستوفر مک‌کوری ساخته شده و بار دیگر شاهد بازگشت کروز در نقش ایتن هانت هستیم.

تام کروز که به انجام بدل‌های نفس‌گیر و شخصی‌اش در مجموعه‌ ماموریت غیرممکن شهرت دارد، در جدیدترین فیلم این فرانچایز بار دیگر مرزهای توانایی و جسارت انسانی را جابه‌جا کرده است. او در جریان ضبط یکی از صحنه‌های فیلم Mission: Impossible — The Final Reckoning، موفق به ثبت یک رکورد جهانی جدید در کتاب رکوردهای گینس شد.

پخش از رسانه

براساس گزارش وب‌سایت رسمی Guinness World Records، تام کروز رکورد «بیشترین پرش با چتر نجاتِ شعله‌ور توسط یک فرد» را به نام خود ثبت کرده است. در توضیحات این بدل حیرت‌انگیز آمده است: «این ستاره ۱۶ بار از هلی‌کوپتر به پایین پرید، در حالی که به چتری بسته شده بود که از پیش به سوخت آغشته و مشتعل شده بود. پس از سوختن چتر اول، او آن را جدا کرده و با باز کردن چتر پشتی، فرودی ایمن انجام می‌داد.»

این پرش‌ها تنها چند ثانیه فرصت داشتند، چرا که چتر مشتعل‌شده در مدت ۲.۵ تا ۳ ثانیه کاملاً خاکستر می‌شد. با این زمان محدود، هر حرکت باید با دقتی بی‌نظیر انجام می‌شد. در برخی از این پرش‌ها، تام کروز حتی یک دوربین سنگین SnorriCam با وزن حدود ۲۳ کیلوگرم را نیز به بدن خود بسته بود تا نمایی نزدیک و مهیج از سقوط ثبت شود.

تمامی این ۱۶ پرش شعله‌ور با هدف رسیدن به یک برداشت بی‌نقص انجام شدند و نهایتاً در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ (۴ ژوئن ۲۰۲۵)، این تلاش بی‌سابقه‌ی تام کروز با ثبت رسمی در کتاب رکوردهای گینس به نتیجه رسید. همچنین فیلم Mission: Impossible — The Final Reckoning تاکنون بیش از ۳۸۹.۵ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است که این فروش شامل بیش از ۱۳۱. میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی و بیش از ۲۵۷.۶ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات