ساخت فیلم BioShock پیچیده و دشوار است
به نقل از Gamespot، فیلم BioShock که توسط نتفلیکس در دست توسعه قرار دارد، همچنان مراحل ساخت خود را طی میکند. فرانسیس لارنس، کارگردان آثاری چون فیلم I Am Legend و فیلمهای The Hunger Games در گفتوگویی تازه تأیید کرده است که پروژه هنوز زنده است، اما بهدلیل پیچیدگیهای فراوان، نیاز به زمان و دقت بیشتری دارد.
لورنس در گفتوگو با IGN اعلام کرد که بهتازگی نسخهی جدیدی از فیلمنامه را دریافت کرده و هفته گذشته با جاستین رودس، نویسنده فیلمنامه فلم بایوشاک جلسهای برگزار کرده است. رودس پیشتر نگارش فیلم Terminator: Dark Fate و انیمیشن Secret Level با محوریت بازیهای ویدیویی را در کارنامه داشته و حالا جایگزین مایکل گرین، نویسنده فیلم Blade Runner 2049 شده است.
لارنس دربارهی وضعیت فعلی پروژه گفت: «اقتباس سخت و چالشبرانگیزی است و باید مسائل زیادی را بررسی و بهدرستی اجرا کرد.»
با تغییرات اخیر در ساختار مدیریتی نتفلیکس و جایگزینی اسکات استابر با دن لین بهعنوان رئیس جدید بخش فیلم، تمرکز این پلتفرم بر افزایش کیفیت پروژهها بیشتر شده است. روی لی، تهیهکنندهی فیلم، اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام کرده بود که فیلم BioShock پس از این تغییرات، از یک اثر بلاکباستر عظیم به یک روایت «شخصیتر» و جمعوجورتر تبدیل شده است.
با وجود این دگرگونیها، لورنس اظهار امیدواری کرد و گفت: «راستش را بخواهید، فکر میکنم در وضعیت خوبی قرار داریم.»
با این حال هنوز مشخص نیست که فیلم BioShock چه زمانی وارد فاز تولید خواهد شد، زیرا لورنس هماکنون روی پروژههای دیگری از جمله Constantine 2 و I Am Legend 2 کار میکند. درحالیکه هنوز خبری از انتخاب بازیگران رسمی منتشر نشده است، جک کواید، بزیگر سریال The Boys، علاقهاش را به حضور در این پروژه اعلام کرده و گفته است که بایوشاک دنیایی با «افسانهشناسی غنی» دارد که برای بازیگری وسوسهبرانگیز است.
از سوی دیگر، طرفداران این مجموعه همچنان منتظر قسمت بعدی سری بازیهای BioShock هستند که هماکنون توسط استودیوی Cloud Chamber متعلق به 2K در دست ساخت است. بااینحال هنوز اطلاعات دقیقی از این بازی منتشر نشده است و کن لوین، خالق اصلی مجموعه در این پروژه حضور ندارد و مشغول ساخت بازی Judas است.