نام سرویس مکس دوباره به HBO Max تغییر کرد

چهارشنبه 24 اردیبهشت 1404 - 22:33
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی سرویس استریمینگ HBO Max
شرکت برادران وارنر دیسکاوری اعلام کرد که سرویس مکس دوباره با نام HBO Max قرار است شناخته شود.
تبلیغات

به نقل از TheVerge، شرکت برادران وارنر دیسکاوری اعلام کرد که سرویس استریم خود را دوباره به نام HBO Max تغییر نام خواهد داد. این تغییر در جریان رویداد Upfront این شرکت در روز چهارشنبه اعلام شد و قرار است در تابستان امسال اجرایی شود. به گفته‌ی کیسی بلویس، رئیس بخش HBO این تغییر نام «نمایان‌گر بهتر» ماهیت محتوای ارائه‌شده در این سرویس است.

سرویس HBO Max نخستین‌بار در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، اما سه سال بعد و در پی ادغام WarnerMedia و Discovery، این پلتفرم با برند جدیدی به نام مکس معرفی و راه‌اندازی کرد. در آن زمان، هدف از این تغییر، نشان‌ دادن گستره‌ی محتوای متنوع سرویس برای کودکان و خانواده‌ها بود و محتوایی از دیسکاوری، TLC ،HGTV و دیگر برندهای وابسته به آن اضافه شد.

با‌این‌حال به‌نظر می‌رسد این استراتژی نتوانسته موفقیت مورد انتظار را کسب کند. در ماه‌های اخیر، تمرکز سرویس دوباره به سمت محتوای HBO بازگشته است. سریال‌هایی مانند The Penguin و Dune: Prophecy که ابتدا به‌عنوان تولیدات اختصاصی مکس معرفی شده بودند، اکنون با عنوان HBO Originals شناخته می‌شوند. همچنین پلتفرم در حال آزمایش کانال‌های همیشگی (always-on) بر پایه محتوای HBO است.

در ماه مارس نیز لوگوی جدیدی معرفی شد که هم‌راستا با برند HBO طراحی شده بود و از بازگشت این هویت خبر می‌داد. در بیانیه‌ی رسمی این شرکت آمده است: «بازگرداندن برند HBO به HBO Max، گامی مؤثر برای پیشبرد سرویس و برجسته‌تر کردن ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که مشترکان از آن انتظار دارند.»

دیوید زسلاو، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری در همین رابطه گفت: «رشد قدرتمند سرویس استریم جهانی ما، بر پایه‌ی کیفیت محتوای ما بنا شده است. اکنون با بازگرداندن برند HBO که نماد بالاترین کیفیت در رسانه است، می‌خواهیم این رشد را در سال‌های آینده شتاب بخشیم.»

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که مکس در حال آماده شدن برای اجرای محدودیت‌هایی بر اشتراک‌گذاری رمز عبور است؛ اقدامی مشابه با سیاست‌های اخیر نتفلیکس که ممکن است بخشی از کاربران را تحت تأثیر قرار دهد. در نهایت، بازگشت به نام HBO Max نشانه‌ای واضح از تمرکز مجدد وارنر دیسکاوری بر هویت ممتاز و شناخته‌شده‌ی HBO و تلاش برای رقابت قدرتمندتر در بازار پررقابت استریمینگ است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات