// پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷

کوئنتین تارانتینو دیگر فیلم The Movie Critic را نمی‌سازد

کوئنتین تارانتینو، دیگر فیلم The Movie Critic را به‌عنوان آخرین فیلم خود در سینما نمی‌سازد.

بنابر جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون؛ رسانه ددلاین در خبری اختصاصی اعلام کرد کوئنتین تارانتینو، کارگردان ۶۱ ساله هالیوود فیلم The Movie Critic را کنار گذاشته است و دیگر به‌عنوان دهمین و آخرین پروژه‌ی او در سینما به‌شمار نمی‌رود. هنوز جزئیات دقیق علت این تصمیم تارانتینو اعلام نشده است، اما منابع ددلاین گفته‌اند او به‌سادگی فقط نظر خود را تغییر داده است.

شایعه شده بود بسیاری از بازیگران فیلم‌های قبلی تارانتینو مثل ساموئل ال جکسون، جان تراولتا و حتی بروس ویلیس قرار بود در این اثر حضور پیدا کنند و سونی پس از همکاری موفق با تارانتینو در فیلم Once Upon a Time in Hollywood، خود را آماده ساخت فیلم جدید می‌کرد. فیلم «منتقد فیلم» که در کالیفرنیای سال ۱۹۷۷ جریان داشت، داستان یک منتقد معروف را روایت می‌کرد و تارانتینو گفته بود برای این فیلم از دوران نوجوانی خودش الهام گرفته است.

برد پیت در نقش کلیف بوث در فیلم Once Upon A Time in Hollywood

بااین‌‌حال هالیوود‌ریپورتر گزارش داده در طول مراحل توسعه‌، تارانتینو به بازنویسی داستان پرداخته است و قرار بوده شخصیت کلیف بوث با بازی برد پیت در فیلم روزی روزگاری در هالیوود را به‌عنوان ستاره اصلی دهمین فیلمش انتخاب کند. مشخص نیست این فیلم دنباله یا پیش درآمد روزی روزگاری در هالیوود محسوب می‌شد یا خیر، اما تارانتینو درنهایت به این نتیجه رسید The Movie Critic آن چیزی نیست که او برای آخرین ساخته‌ی خود در سینما می‌خواهد.

شروع مراحل تولید اصلی و فیلم‌برداری برای همین امسال برنامه‌ریزی شده بود اما تغییر فیلمنامه آن را تا ابتدای ۲۰۲۵ به‌تأخیر انداخت و بعد هم به‌کلی لغو شد. این حرکت شوکه کننده تارانتینو، بزرگ‌ترین غافلگیری برای طرفداران سینمای تارانتینو پس از کنار گذاشتن اولیه فیلم The Hateful Eight به‌شمار می‌رود. تارانتینو که معمولا به‌خاطر تصمیمات خاص خود شناخته می‌شود به‌برخی از نزدیکان خود اطلاع داده است که می‌خواهد از ابتدا روی فیلمنامه جدیدی کار کند و دیگر روی پروژه منتقد فیلم کار نمی‌کند.

با اینکه کوئنتین تارانتینو پس از ساخت ۱۰ فیلم از کارگردانی در سینما بازنشسته می‌شود، اما اعلام کرده به‌فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه‌های جدیدی مثل ساخت سریال کوتاه یا نمایشنامه ادامه می‌دهد. او همچنین دو سال پیش رمان روزی روزگاری در هالیوود را منتشر کرد که در آن جزئیات جدیدی مثل پیشینه شخصیت کلیف بوث روایت شده است.


منبع THR Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده