// یکشنبه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹

مارول سیستم فیلمسازی خود را تغییر می‌دهد

استودیو مارول به‌دنبال شکست‌های اخیرش، در پی ایجاد تغییرات اساسی است.

بنابر جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون؛ مدیران ارشد مارول تصمیم گرفته‌اند شیوه‌ی ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی این استودیو را بازنگری کنند. مدتی قبل بود که باب ایگر، مدیرعامل شرکت والت دیزنی از اصلاح رویکرد این کمپانی بزرگ و زیرمجموعه‌هایش (مارول، دیزنی، پیکسار و لوکاس فیلم) در کسب و کار تولید آثار سینمایی خبر داد و تأکید کرد هدف آن‌ها، در اولویت قرار دادن کیفیت آثار نسبت‌ به کمیت‌شان است.

پر بیراه نیست اگر بگوییم افت شدید دنیای سینمایی مارول در فاز چهارم، دیزنی و مارول را مجبور کرد به‌تغییر فرایندهای خلاقانه و تجاری‌شان بپردازند و این اقدام به‌دنبال نگرانی عده زیادی از طرفداران مارول بود که اعتقاد داشتند تولید زیادتر از حد معمول فیلم و سریال نسبت به گذشته، موجب کاهش تمرکز این استودیو در رصد کیفیت تولیدات شده است.

برد ویندربام، رئیس بخش تلویزیون و انیمیشن مارول طی مصاحبه‌ای از تدوین «سیستم جدیدی» برای کاهش هدفمند تولیدات این استودیو و پروسه‌ی توسعه‌شان خبر داد و اعلام کرد می‌خواهند زین پس، شبیه به‌ «مدل سنتی» استودیوهای هالیوودی رفتار کنند که در آن به پرورش ایده‌ها بپردازند و پروژه‌ها با توجه به کیفیت‌شان، چراغ سبز می‌گیرند. این یک تغییر بنیادین و شیوه‌ی جدیدی برای استودیو مارول است که در طول ۱۵ سال از آغاز فعالیت‌شان، همواره هر پروژه‌ای در مرحله‌ی توسعه الزاما منتهی به تولید و فیلم‌برداری می‌شد.

علاوه‌براین ویندربام در گفت‌وگو با هالیوودریپورتر گفته بود برای مارول، مدل کاری‌ قبلی دیگر کارایی لازم را نداشت؛ او در ادامه به‌طور غیرمستقیم، انگشت اتهام را به‌سوی شبکه دیزنی‌ پلاس گرفت و توضیح داد: «ایده‌ی اصلی ما در ابتدای راه‌اندازی +Disney، ایجاد رسانه‌ای تازه برای مارول بود و به‌همین‌خاطر باید حجم بسیاری از آثار جدید را به‌تولید می‌رساندیم اما اکنون جهان تغییر کرده است و باید انتخاب‌های عاقلانه‌تری داشته باشیم.»

ددپول با چاقو خونی در داخل ماشین در فیلم Deadpool and Wolverine

بااین‌‌حال او تلویزیون را برای کاوش بیشتر داستان‌ها ضروری دانست و اضافه کرد نه تنها با شیوه‌ی جدید، فرصت ریسک‌پذیری از بین نمی‌رود بلکه می‌خواهند ایده‌های غیرمنتظره‌ای را امتحان کنند. با این توضیحات بر کسی پوشیده نیست باب ایگر قصد جدی دارد غول کمیک را به روزهای طلایی‌اش در دهه ۲۰۱۰ بازگرداند و طبق گفته‌ی او، مارول به‌جای مانور بر شخصیت‌های کم‌اهمیت‌تر، روی قهرمانان اصلی خود تمرکز خواهد کرد.

شکست تجاری The Marvels، اجرایی کردن این تصمیمات را حتمی کرد و سال ۲۰۲۴ با تنها یک فیلم، مارول را درگیر بازسازی درونی می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود تا هواداران به‌یاد بیاورند تمرین صبر در گذشته برای فیلم‌های MCU چگونه بود، فرصتی‌که بسیاری معتقدند برای موفقیت دوباره مارول لازم است تا مثل فازهای اول تا سوم MCU، مردم را با تعداد فیلم‌های کمتر و باکیفیت، غافلگیر کند.

فیلم Deadpool and Wolverine در تاریخ ۵ مرداد (۲۶ ژوئیه) اکران می‌شود.


منبع TheDirect
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده