// یکشنبه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵

النور کاپولا، کارگردان برنده جایزه امی درگذشت

النور کاپولا، همسر فرانسیس فورد کاپولا و کارگردان مستند Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse در سن ۸۷ سالگی از دنیا رفت.

بنابر جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، النور کاپولا، کارگردان مستند برنده جایزه امی Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse، در تاریخ ۲۴ فروردین (۱۲ آوریل) و در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فرو بست. خانواده کاپولا تایید کردند که او در خانه‌ی خود در رادرفورد کالیفرنیا درگذشته است. فرانسیس فورد کاپولا و النور کاپولا، والدین سوفیا و رومن کاپولا هستند و فرزند دیگری به نام جانکارلو داشتند که در سال ۱۹۸۶ و در سن ۲۲ سالگی از دنیا رفت.

فرانسیس فورد کاپولا و النور کاپولا

این زوج هنری، اولین‌بار در جریان‌ ساخت فیلم Dementia 13 با یکدیگر آشنا شدند؛ جایی‌که فرانسیس فورد کاپولا وظیفه‌ی نویسندگی و کارگردانی فیلم را برعهده داشت و النور به‌عنوان دستیار کارگردان هنری فعالیت می‌کرد.

در سال ۱۹۷۶ النور کاپولا در حین پروسه‌ی ساخت فیلم Apocalypse Now به نوشتن تجارب و یادداشت‌های مهم خود، از سر صحنه این اثر ماندگار کارگردان پدرخوانده پرداخت. در سال ۱۹۷۹، النور کاپولا کتاب خاطرات خود را براساس نوشته‌هایش منتشر کرد که برای ساخت مستند Hearts of Darkness محصول ۱۹۹۱ استفاده شد. این مستند که به بیان مشکلات و چالش‌های ساخت فیلم اینک آخرالزمان می‌پردازد، در آن سال جایزه امی بهترین مستند را دریافت کرد.

با اینکه النور کاپولا به‌عنوان کارگردان و فیلم‌بردار مستندها شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۶ سکان هدایت Paris Can Wait را در نخستین تجربه کارگردانی یک فیلم سینمایی در دست گرفت. آخرین اثر کارنامه‌ی هنری او در سال ۲۰۲۰ و با ساخت فیلم Love Is Love Is Love، رقم خورد.


منبع CBR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده