نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۲

فیلم Indiana Jones 5 باعث ضرر هنگفت والت دیزنی شده است

طبق آمار منتشر شده، والت دیزنی از تولید و اکران فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ضرر کرده است.

برخلاف انتظار، فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny نتوانست انتظارات منتقدان و تماشاگران را جلب کند و حالا طبق جدیدترین اخبار سینما تلویزیون، فیلم Indiana Jones 5 باعث ضرر مالی هنگفت والت دیزنی شده است. به نقل از فوربس و براساس بیانیه مالی منتشر شده در روز جمعه، دیزنی برای ساخت فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny بیش از ۱۳۴.۲ میلیون دلاری که قبلا گزارش شده بود، هزینه کرده است. این موضوع باعث کاهش شدید سودآوری فیلم شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از این پرونده مالی، حدود ۷۹ میلیون دلار برای کارهای پس از تولید فیلم ایندیانا جونز ۵ اختصاص داده شده است که این هزینه هنگفت شامل کاهش سن هریسون فورد برای نقش ایندیانا جونز هم می‌شود. تا آوریل ۲۰۲۳ بودجه فیلم ۳۸۷.۲ میلیون دلار رسیده است که فیلم تنها در گیشه جهانی موفق شد ۳۸۴ میلیون دلار فروش کند. بدین ترتیب فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny باعث ضرر بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری والت دیزنی شده است.

هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز، فیبی والر-بریج در نقش هلنا، دختر خوانده ایندیانا جونز، مدس میکلسن، آنتونیو باندراس، توماس کرچمان، بوید هالبروک، شوانتی رنه ویلسون و توبی جونز، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. جیمز منگولد با سابقه کارگردانی آثاری چون فیلم Walk the Line، فیلم Logan و فیلم Ford v Ferrari، وظیفه کارگردانی فیلم Indiana Jones 5 را بر عهده دارد که او درواقع جانشین استیون اسپیلبرگ شده که پیش از این وظیفه کارگردانی ۴ قسمت قبلی فیلم Indiana Jones را بر عهده داشته بود.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده