نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹

فروش جهانی فیلم Dune 2 به موفقیت چشمگیر دیگری دست یافت

فروش جهانی فیلم Dune Part 2 از مرز ۶۰۰ میلیون دلار رسما عبور کرد تا این فیلم همچنان به فروش بسیار موفق خود ادامه دهد.

فیلم Dune Part 2 پس از تحسین گسترده منتقدان با استقبال گرم سینماروها مواجه شد و حالا در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، این فیلم علمی تخیلی به رکورد فروش جدیدی دست یافته است. طبق آمار منتشر شده، فروش جهانی فیلم Dune 2 در پنجمین هفته اکرانش از مرز ۶۰۰ میلیون دلار عبور کرد تا فروش بسیار موفق این فیلم ادامه پیدا کند. فیلم Dune Part 2 تاکنون بیش از ۲۵۲.۳ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی و ۳۷۳.۷ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی فروش کرده است و مجموع فروش جهانی این فیلم به بیش از ۶۲۶ میلیون دلار رسیده است.

اگرچه فیلم Godzilla x Kong: The New Empire توانست بزرگ‌ترین افتتاحیه جهانی سال ۲۰۲۴ را تجربه کند و عملکرد بسیار درخشانی را تاکنون ثبت کرده است، اما فیلم Dune 2 همچنان پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ در گیشه آمریکای شمالی و گیشه جهانی است. همچنین موفقیت دنباله فیلم Dune و فیلم Godzilla x Kong خبر بسیار خوبی برای برادران وارنر است که برخلاف سال ۲۰۲۳، در سال ۲۰۲۴ عملکرد درخشانی را تاکنون تجربه کرده است.

آستین باتلر در فیلم Dune Part 2 

همچنین عملکرد تجاری فیلم Dune Part Two باعث افزایش احتمال ساخت فیلم Dune 3 شده است و بسیاری از طرفداران امیدوار هستند تا ساخت این فیلم رسما تایید شود. اگرچه دنی ویلنوو اخیرا گفته است در صورتی قسمت سوم فیلم Dune خواهد ساخت که مطمئن شود این فیلم بهتر از قسمت دوم خواهد شد. قسمت سوم تل‌ماسه براساس رمان Dune: Messiah ساخته خواهد شد و طبق شایعات ممکن است در سال ۲۰۲۷ یا دیرتر اکران شود.

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، زندیا، خاویر باردم، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، جاش برولین، شارلوت رمپلینگ، استیون مک‌کینلی هندرسون، فلورنس پیو، کریستوفر واکن، لئا سیدو، آستین باتلر، تیم بلیک نلسون، آنیا تیلور جوی و سهیلا یعقوب، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Dune Part 2 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. دنی ویلنوو که وظیفه کارگردانی فیلم Dune را بر عهده داشته، برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Dune 2 بازگشته است که مانند قسمت اول، جان اسپیتز به ویلنوو در نوشتن فیلمنامه این فیلم کمک کرده‌ است.


منبع sffgazette
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده