نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۱

استیون اسپیلبرگ به ستایش فیلم Dune 2 پرداخت

استیون اسپیلبرگ فیلم Dune: Part 2 به کارگردانی دنی ویلنوو را یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی که تاکنون دیده است، توصیف کرد.

استیون اسپیلبرگ یکی دیگر از فیلمسازان بزرگی است که تحت تأثیر دنباله‌ی فیلم Dune، ساخته‌ی دنی ویلنوو قرار گرفته و در اظهارات اخیر خود به تعریف و تمجید از این فیلم علمی تخیلی پرداخته است. خالق آثار ماندگاری همچون آرواره‌ها، ایندیانا جونز و فهرست شیندلر در جریان جدیدترین قسمت از پادکست The Director’s Cut، خطاب به کارگردان فیلم Dune: Part 2 می‌گوید: «شما یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی را خلق کردید تا من تابه حال دیده‌ام.»

استیون اسپیلبرگ

او در ادامه Dune 2 را «یک جلوه‌ی بصری حماسی» توصیف می‌کند که «مملؤ از شخصیت‌های عمیق است.» ویلنوو اغلب به‌عنوان فیلمساز رویاپردازی یاد می‌شود که در دو فیلم Dune به سیاره آراکیس زندگی بخشید. اسپلیبرگ معتقد است که ویلنوو در فهرست مختصری از فیلمسازانی قرار می‌گیرد که در خلق جهان تبحر دارند. اسپیلبرگ در ادامه‌ی گفت:  «اجازه دهید با این جمله شروع کنم که ما کارگردان‌هایی داریم که در خلق جهان‌های خیالی تخصص دارند. فهرست اسامی این فیلمسازان طولانی نیست و ما می‌دانیم که این افراد چه کسانی هستند.

از جرج ملیس و دیزنی و کوبریک گرفته تا جرج لوکاس و ری هریهاوزن که من در آن فهرست قرار می‌دهم. علاوه‌بر این‌ها، فلینی از فیلمسازانی است جهان‌های منحصر‌به‌فرد خود را خلق کرد. البته که تیم برتون و وس اندرسون، پیتر جکسون، جیمز کامرون، کریستوفر نولان، ریدلی اسکات، گیرمو دل تورو همگی از افرادی هستند که در این فهرست جا می‌گیرند اما تعداد این افراد زیاد نیست و من شدیداً معتقدم که شما یکی از جدیدترین اعضای آن هستید.»

اسپیلبرگ در ادامه اضافه کرد که صحنه‌ی سواری پاول روی کرم‌های شنی غول پیکر «یکی از بهترین صحنه‌هایی است» که تاکنون دیده است. فیلم Dune Part 2 پس از تحسین گسترده منتقدان ماه گذشته روی پرده‌های سینما رفت و در گیشه جهانی با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. فیلم Dune 2 تاکنون بیش از ۵۸۳.۴ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است که این فروش شامل بیش از ۲۴۱.۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۴۲.۲ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی می‌شود.

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، زندیا، خاویر باردم، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، جاش برولین، شارلوت رمپلینگ، استیون مک‌کینلی هندرسون، فلورنس پیو، کریستوفر واکن، لئا سیدو، آستین باتلر، تیم بلیک نلسون، آنیا تیلور جوی و سهیلا یعقوب، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Dune Part 2 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. دنی ویلنوو که وظیفه کارگردانی فیلم Dune را بر عهده داشته، برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Dune 2 بازگشته است که مانند قسمت اول، جان اسپیتز به ویلنوو در نوشتن فیلمنامه این فیلم کمک کرده‌ است.


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده