نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۵

آکیرا توریاما، خالق Dragon Ball درگذشت

آکیرا توریاما که با خلق مانگای ژاپنی Dragon Ball و شخصیت‌های سری Dragon Quest به شهرت رسید، در سن ۶۸ سالگی از دنیا رفت.

آکیرا توریاما، خالق Dragon Ball و طراح Dragon Quest که در روزهای پایانی عمر خود از بیماری «خون‌مردگی زیر سخت‌شامه حاد» رنج می‌برد، در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ (۱ مارس ۲۰۲۴) درگذشت.

استودیوی Bird اعلام کرد که خانواده توریاما مراسم خاکسپاری او را به‌صورت خانوادگی برگزار کردند و به‌صورت عمومی گل، هدایای تسلیت یا دیدار با سایرین را نخواهند پذیرفت. برنامه‌های آینده برای بزرگداشت دستاوردهای زندگی او نیز هنوز قطعی نشده است، اما در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. آن‌ها از حمایت طرفداران عمیقا قدردانی کردند و به‌خاطر درک آن‌ها در این روزهای سخت تشکر کردند.

در بیانیه وب‌سایت رسمی Dragon Ball می‌خوانیم: «با کمال تأسف به اطلاع شما می‌رسانیم که آکیرا توریاما، خالق مانگای درگون بال، در اول ماه مارس به‌دلیل هماتوم ساب دورال حاد درگذشت. او ۶۸ ساله بود که ما را ترک کرد. متأسفیم که هنوز چندین اثر در میانه راه ساخت داشت و با اشتیاق فراوان به خلق آن‌ها می‌پرداخت. همچنین او هنوز دستاوردهای زیادی در راه داشت. درهرحال او مانگا و آثار هنری زیادی را برای این دنیا از خود به جا گذاشت.

به‌لطف حمایت افراد زیادی که از سراسر جهان حامی توریاما بودند، او توانست بیش از ۴۵ سال به فعالیت هنری خود ادامه دهد. ما امیدواریم که دنیای منحصربه‌فردی که توسط توریاما خلق شد، برای مدت زمانی طولانی همچنان مورد توجه قرار بگیرد. این خبر غم‌انگیز را با قدردانی از محبت شما در زمان حیات او، به اطلاع شما می‌رسانیم.»

آکیرا توریاما و مانگای درگون بال

درحالی که توریاما بیشتر با خلق مجموعه Dragon Ball شناخته می‌شود، او مجموعه‌های مانگا موفق دیگری مانند Dr. Slump و Sand Land را نیز در کارنامه خود دارد. او همچنین در طول عمر خود شخصیت‌های متعددی را در دنیای بازی‌های ویدیویی خلق کرد که از میان آن‌ها باید به کاراکترهای سری Dragon Quest و Chrono Trigger و همچنین Blue Dragon اشاره کرد.

توریاما طی ماه‌های گذشته روی یک سریال تلویزیونی به نام Dragon Ball Daima و مانگای Dragon Ball Super کار می‌کرد.


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده