نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۳

شروع فوق العاده فیلم Dune 2 در گیشه جهانی

فیلم Dune Part 2 شروع بسیار درخشانی در گیشه جهانی داشته و بهترین افتتاحیه ۶ ماه اخیر هالیوود را تجربه کرده است.

فیلم Dune Part 2 پس از تحسین گسترده منتقدان سرانجام روی پرده‌های سینما رفت و حالا در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، این فیلم علمی تخیلی در گیشه جهانی با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است. فیلم Dune 2 موفق شد در سه روز اول اکرانش در آمریکای شمالی حدود ۸۱.۵ میلیون دلار فروش کند که دو برابر بیشتر از افتتاحیه قسمت اول این فیلم است. همچنین فیلم تل‌ماسه ۲ موفق شد بزرگ‌ترین افتتاحیه سال ۲۰۲۴ تا به امروز را تجربه کند و همچنین بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم دنی ویلنوو را ثبت کرده است.

فیلم Dune: Part Two همچنین ۹۷ میلیون دلار دیگر در ۷۱ بازار بین‌المللی فروش کرده است تا در مجموع ۱۷۸.۵ میلیون دلار در گیشه جهانی در هفته اول اکرانش فروش کند. همچنین این نکته قابل ذکر است که این فیلم هنوز در چین و ژاپن اکران نشده است که به ترتیب هفته آینده و دو هفته دیگر در این دو بازار بزرگ اکران خواهد شد. بریتانیا با فروش ۱۱.۵ میلیون دلار، فرانسه با فروش ۹.۳ میلیون دلار و آلمان با فروش ۸.۴ میلیون دلار سه بازار برتر بین‌المللی فیلم Dune 2 بوده‌اند.

فلورنس پیو در نقش شاهدخت ایرولان در فیلم Dune Part 2

فیلم Dune Part 2 همچنین سینمااسکور A را از تماشاگران دریافت کرده است که نشان‌دهنده رضایت بالای تماشاگران از این فیلم را دارد. پیش از این پیش‌بینی می‌شد که فیلم Dune 2 افتتاحیه‌ای در حدود ۷۲ تا ۷۵ میلیون دلار را در آمریکا تجربه کند که اکنون این فیلم با مدت زمان ۲ ساعت و ۴۶ دقیقه بالاتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده است. فیلم Dune در سال ۲۰۲۱ موفق شد بیش از ۴۰۲ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کند. همچنین این فیلم به شکل همزمان روی شبکه HBO Max هم پخش شده بود.

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، زندیا، خاویر باردم، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، جاش برولین، شارلوت رمپلینگ، استیون مک‌کینلی هندرسون، فلورنس پیو، کریستوفر واکن، لئا سیدو، آستین باتلر، تیم بلیک نلسون، آنیا تیلور جوی و سهیلا یعقوب، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Dune Part 2 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. دنی ویلنوو که وظیفه کارگردانی فیلم Dune را بر عهده داشته، برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Dune 2 بازگشته است که مانند قسمت اول، جان اسپیتز به ویلنوو در نوشتن فیلمنامه این فیلم کمک کرده‌ است.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده