نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰

فیلم دنیای ژوراسیک جدید توسط کارگردان Rogue One ساخته می‌شود

یونیورسال پیکچرز به‌تازگی گزینه جدیدی برای کارگردانی فیلم Jurassic World جدید را انتخاب کرده است که سابقه کارگردانی آثار بلاک‌باستری را دارد.

قسمت جدید فیلم دنیای ژوراسیک در دست ساخت است و در ابتدا قرار بود دیوید لیچ، کارگردان آثاری چون فیلم Atomic Blonde، فیلم Deadpool 2، فیلم Bullet Train، فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw و فیلم The Fall Guy قرار بود این فیلم را کارگردانی کند، اما او ماه گذشته از قسمت جدید فیلم Jurassic World جدا شد و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کارگردان جدید این فیلم احتمالا مشخص شده است.

گرث ادواردز در حال مذاکره با یونیورسال پیکچرز برای کارگردانی فیلم Jurassic World جدید است. لیچ به‌دلیل اختلاف خلاقانه با سازندگان از این پروژه جدا شده بود و یونیورسال در نظر دارد تا پس از فیلم Jurassic World: Dominion دست قوی‌تری در بخش تیم خلاقیت فیلم داشته باشد. گرث ادواردز سابقه کارگردانی آثاری چون فیلم Monsters، فیلم Godzilla، فیلم Rogue One: A Star Wars Story و اخیرا فیلم The Creator را در کارنامه خود داشته است و می‌تواند گزینه جذابی برای فیلم جدید دنیای ژوراسیک باشد.

گرث ادواردز در فرش قرمز فیلم The Creator

دیوید کپ وظیفه نوشتن فیلمنامه قسمت جدید فیلم Jurassic World را بر عهده دارد. کپ پیش از این سابقه نوشتن فیلمنامه فیلم Jurassic Park و فیلم Jurassic Park: The Lost World را که هر دو توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده‌اند، در کارنامه خود داشته است. پس از جدایی لیچ از پروژه، استودیو و تهیه‌کنندگان فیلم سریعا به‌دنبال گزینه‌ای بودند که تجربه کار با استودیوهای بزرگ و فیلم‌های بلاک‌باستری و گیشه‌ای را داشته باشد و همچنین آن‌ها تصمیم داشتند این فرد دخالت کمی در بخش خلاقیت فیلم داشته باشد.

دلیل این موضوع هم این است که آن‌ها تصمیم دارند تا تولید قسمت جدید فیلم Jurassic World را از ماه ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد یا تیر ۱۴۰۳) آغاز کنند. یونیورسال فهرست کوتاهی در اختیار داشت و درنهایت ادواردز به‌عنوان گزینه نهایی این فهرست انتخاب شده است. فرانک مارشال، یکی از تهیه‌کنندگان با سابقه هالیوود و سه‌گانه Jurassic World به‌عنوان تهیه‌کننده به‌همراه پاتریک کراولی، دیگر تهیه‌کننده با سابقه مجموعه ژوراسیک در این پروژه بازگشته‌اند.

فیلم Jurassic World جدید برای اکران در تاریخ ۲ ژوئیه ۲۰۲۵ (۱۱ تیر ۱۴۰۴) برنامه‌ریزی شده است. همچنین اسپیلبرگ که دو قسمت اول فیلم پارک ژوراسیک را کارگردانی کرده بود، ازطریق Amblin Entertainment به‌عنوان تهیه کننده اجرایی در فیلم جدید دنیای ژوراسیک حضور خواهد داشت.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده