نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵

کارگردان سریال Blade Runner 2099 معرفی شد

جاناتان ون تولکن به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده اجرایی سریال Blade Runner 2099 شبکه آمازون پرایم ویدیو انتخاب شد.

در سال ۲۰۲۲ رسما تأیید شد که ساخت سریال Blade Runner 2099 به‌عنوان دنباله فیلم Blade Runner و فیلم Blade Runner 2049 آغاز شده است. جرمی پودسوا، کارگردان سریال Game of Thrones در اواسط همان سال برای کارگردانی دو قسمت اول این سریال انتخاب شد، بااین‌حال برنامه تولید بلید رانر ۲۰۹۹ پس از آغاز اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا دچار تغییراتی شد و با برنامه‌های جرمی پودسا تداخل پیدا کرد؛ درنتیجه این کارگردان پروژه را ترک کرد.

حالا پس از سکوتی چند ماهه، اعلام شد که جاناتان ون تولکن، تهیه‌کننده اجرایی و کارگردان دو قسمت اول سریال Shōgun شبکه FX به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی و کارگردان دو قسمت اول سریال Blade Runner 2099 انتخاب شده است تا به این شکل یک سریال کوتاه دیگر نیز به کارنامه این کارگردان اضافه شود. او پیش از این کارگردان آثاری مثل سریال The Challenging، سریال Upload، سریال Reprisal و سریال Top Boy نیز بوده است.

فیلم‌‌برداری سریال Blade Runner 2099 برای شروع در تابستان سال ۲۰۲۳ در بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی در نظر گرفته شده بود، اما پس از آغاز اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا اعلام شد که فیلم‌برداری این پروژه احتمالا تا بهار ۲۰۲۴ عقب افتاده است. آژانس ملی سینمایی Northern Ireland Screen در آن زمان اعلام کرده بود که این پروژه برای مدت‌ها در زمینی در بلفاست در حال آماده‌سازی بود.

در ماه اکتبر، اعلام شد که فیلم‌برداری سریال Blade Runner 2099 دیگر در بلفاست انجام نمی‌شود و درعوض شرکت الکان اینترتینمنت قصد دارد تا این نمایش را در پراگ، پایتخت جمهوری چک فیلم‌برداری کند؛ جایی که اخیرا چندین سریال علمی-تخیلی ازجمله سریال Foundation شبکه اپل تی‌وی پلاس در آن فیلم‌برداری شدند. فیلم‌برداری سریال بلید رانر ۲۰۹۹ در ماه آوریل آغاز خواهد شد.

این سریال کوتاه توسط شرکت‌های Alcon Entertainment و Scott Free Productions متعلق به ریدلی اسکات در حال تولید است. سیلکا لویزا، تهیه‌کننده سریال Halo، نویسنده، تهیه‌کننده اجرایی و شورانر سریال Blade Runner 2099 است.  مایکل گرین، نویسنده فیلم Blade Runner 2049 به‌همراه اندرو کوسوو و برودریک جانسون، بنیان‌گذارهای شرکت الکان، بن رابرتز، رئیس بخش تلویزیونی الکان، دیوید دبلیو. زوکر و کلایتون کروگر از شرکت اسکات فری پروداکشنز و سینتیا یورکین، فرانک گیوسترا و ایزا دیک هکت نیز جزو تهیه‌کننده‌های اجرایی این سریال هستند. همچنین تام اسپزیالی، نویسنده سریال، درکنار ریچارد شارکی از دیگر تهیه‌کننده‌های اجرایی این این نمایش هستند.

در سال ۲۰۱۱ شرکت الکان اینترتینمنت امتیاز ساخت فیلم، سریال و مجموعه‌های فرعی را برای تولید پیش‌درآمدها و دنباله‌های فیلم علمی-تخیلی Blade Runner تصاحب کرد. از آن زمان این شرکت هزینه ساخت فیلم Blade Runner 2049 و انیمه سریالی Blade Runner: Black Lotus را تأمین کرده و به مرحله تولید رسانده است.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده