نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵

فیلم Predator جدیدی با نام Badlands ساخته می‌شود

فیلم جدیدی از مجموعه Predator با نام Badlands در دست تولید است که دن تراختنبرگ وظیفه نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده دارد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که شرکت 20th Century فیلم Predator (غارتگر) جدیدی می‌سازد. همان‌طور که بوریز کیت از رسانه The Hollywood Reporter گزارش داد، این فیلم اکشن علمی-تخیلی Badlands (بدبوم) نام خواهد داشت. دن تراختنبرگ، کارگردان فیلم Prey (شکار) سکان هدایت این فیلم را در دست می‌گیرد که برای شروع تولید در ماه جولای ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است، اما دنباله فیلم شکار به‌حساب نمی‌آید.

جزئیات زیادی از داستان فیلم Badlands در دست نیست، اما ظاهرا وقایع این فیلم «در زمانی نامعلوم از آینده» رخ می‌دهند و مانند فیلم شکار روی یک قهرمان زن تمرکز خواهد داشت. گویا فیلم‌نامه این فیلم درست مانند Prey توسط دن تراختنبرگ و پاتریک آیسون نوشته شده است. به‌نظر می‌رسد که فیلم بدلندز تنها پروژه در دست تولید از مجموعه Predator نیست و طرفدارها باید منتظر چندین فیلم دیگر از این مجموعه اکشن علمی-تخیلی در آینده باشند.

فیلم Prey در سال ۲۰۲۲ از شبکه هولو تقدیم طرفدارها شد و یک پیش‌درآمد برای مجموعه Predator بود که داستان اولین سفر غارتگر به سیاره زمین را روایت می‌کرد. در این قسمت امبر میدتاندر، بازیگر سریال Legion (لژیون) در نقش زنی از قبیله کمانچی ظاهر شد که برخلاف هنجارها و سنت‌ها عمل کرد تا به یک جنگجو تبدیل شود. میزان موفقیت این فیلم به‌خاطر پخش در یک سرویس استریم مشخص نیست، اما با تحسین منتقدها و تماشاگرها مواجه شد.

نخستین فیلم Predator پس از اکران در سال ۱۹۸۷ توانست ۹۸.۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم آرنولد شوارتزنگر را در نقش رهبر گروهی از مزدوران قرار داد که برای نابودی تعدادی از قاتلان پا به جنگل می‌گذارند، اما خود را دربرابر یک موجود فضایی بی‌رحم می‌بینند که قادر به استتار در محیط است. وظیفه کارگردانی این فیلم برعهده‌ی جان مک‌تیرنان بود و علاوه‌بر آرنولد شوارتزنگر بازیگرانی نظیر کارل ویترز، بیل دوک و جسی ونتورا در آن بازی کردند.

موفقیت‌های نخستین فیلم مجموعه باعث شد تا دنباله آن تحت عنوان Predator 2 (غارتگر ۲) ساخته شود که استیون هاپکینز سکان هدایت آن را در دست داشت. این فیلم با بازخوردهای منفی فراوان از سوی منتقدها روبه‌رو شد و تنها ۵۷.۱ میلیون دلار در گیشه به‌دست آورد. در ادامه شاهد ساخت دو فیلم دیگر از فیلم‌های Predator بودیم که تنها قسمت سوم مجموعه به کارگردانی نیمرود آنتال تقریبا در حد و اندازه نخستین فیلم غارتگر ظاهر شد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده