نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۲

تاریخ اکران و کارگردان فیلم Jurassic World جدید مشخص شد

یونیورسال پیکچرز تاریخ اکران قسمت جدید فیلم Jurassic World را تایید و اعلام کرده است. همچنین کارگردان این فیلم هم ظاهرا انتخاب شده است.

اوایل این ماه بود که مشخص شد قسمت جدید فیلم دنیای ژوراسیک در دست ساخت است و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کارگردان و تاریخ اکران این فیلم علمی تخیلی مشخص شده است. هالیوودریپورتر گزارش داد که دیوید لیچ در حال مذاکره با یونیورسال پیکچرز برای قبول کارگردانی قسمت جدید فیلم Jurassic World است. با اینکه لیچ هنوز قراردادی برای کارگردانی این فیلم امضا نکرده است، اما یونیورسال پیکچرز تایید کرد که فیلم دنیای ژوراسیک جدید برای اکران در تاریخ ۲ ژوئیه ۲۰۲۵ (۱۱ تیر ۱۴۰۴) برنامه‌ریزی شده است.

دیوید لیچ

دیوید کپ وظیفه نوشتن فیلمنامه قسمت جدید فیلم Jurassic World را بر عهده دارد. کپ پیش از این سابقه نوشتن فیلمنامه فیلم Jurassic Park و فیلم Jurassic Park: The Lost World را که هر دو توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده‌اند، در کارنامه خود داشته است. فرانک مارشال، یکی از تهیه‌کنندگان با سابقه هالیوود و سه‌گانه Jurassic World به‌عنوان تهیه‌کننده به‌همراه پاتریک کراولی، دیگر تهیه‌کننده با سابقه مجموعه ژوراسیک در این پروژه بازگشته‌اند.

همچنین اسپیلبرگ که دو قسمت اول فیلم پارک ژوراسیک را کارگردانی کرده بود، ازطریق Amblin Entertainment به‌عنوان تهیه کننده اجرایی در فیلم جدید دنیای ژوراسیک حضور خواهد داشت. دیوید لیچ بیشتر برای کارگردانی آثاری چون فیلم Atomic Blonde، فیلم Deadpool 2 و فیلم Bullet Train شناخته می‌شود که پیش از این در همکاری با یونیورسال فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw را کارگردانی کرده بود.

لیچ در همکاری دوباره با یونیورسال فیلم The Fall Guy با بازی رایان گاسلینگ و امیلی بلانت را کارگردانی کرده است که این فیلم اکشن کمدی در تاریخ ۳ می ۲۰۲۴ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اکران خواهد شد. منابع نزدیک می‌گویند که این فیلم قرار است عصر جدید ژوراسیک را با یک خط داستانی کاملا جدید آغاز کند. به‌نظر می‌رسد که این موضوع به معنای عدم بازگشت کریس پرت و برایس دالاس هاوارد، ستارگان سه‌گانه Jurassic World باشد.

جیگانوتوسور در صحنه پیش درآمد فیلم Jurassic World: Dominion

همچنین نباید منتظر بازگشت شخصیت‌های اصلی فیلم‌های اورجینال پارک ژوراسیک مثل سم نیل، جف گلدبلوم و لورا درن هم باشیم. مجموعه ژوراسیک از سال ۱۹۹۳ کار خودش را آغاز کرد و تاکنون ۶ فیلم آن بیش از ۶ میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش کرده‌اند. فیلم Jurrasisc Park درواقع اقتباسی از رمان مایکل کرایتون بوده است. فیلم Jurassic World Dominion، آخرین فیلم مجموعه ژوراسیک است که در سال ۲۰۲۲ روی پرده‌های سینما رفت و توانست به فروشی بیش از یک میلیارد دلار دست پیدا کند.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده