نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰

دنیل دی-لوئیس با فیلم جدید مارتین اسکورسیزی از بازنشستگی منصرف می‌شود؟

مارتین اسکورسیزی برای ساختن یک فیلم دیگر با دنیل دی-لوئیس ابراز تمایل کرد؛ بازیگری که در سال ۲۰۱۷ از دنیای سینما فاصله گرفت.

در میان اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که مارتین اسکورسیزی می‌خواهد «یک فیلم دیگر» با دنیل دی-لوئیس بسازد که در سال ۲۰۱۷ بازیگری را کنار گذاشت. این فیلم‌ساز افسانه‌ای هنگام دریافت جایزه National Board of Review (هیئت ملی بازبینی) از دنیل دی-لوئیس اشاره کرد که شاید آن‌ها بتوانند در فیلم دیگری با یکدیگر همکاری کنند.

مارتین اسکورسیزی پیش از نگاه به دنیل دی-لوئیس گفت: «ما دو فیلم با هم ساختیم و باید بگویم که این یکی از بهترین تجربه‌های زندگی من به‌حساب می‌آید. شاید فرصتی برای ساخت یک [فیلم] دیگر وجود داشته باشد. شاید!»

مارتین اسکورسیزی سکان هدایت فیلم درام جنایی Gangs of New York (دارودسته‌های نیویورکی) را در دست داشت که دنیل دی-لوئیس را در نقش بیل قصاب قرار داد. این فیلم با نقش‌آفرینی لئوناردو دی‌کاپریو، کامرون دیاز و لیام نلسون نامزد ۱۰ جایزه اسکار ازجمله بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دنیل دی-لوئیس شد. داستان این فیلم در سال ۱۸۶۳ اتفاق می‌افتد و خشونت‌هایی را تصویر می‌کند که به‌دنبال دشمنی دیرین کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها فوران کرد.

دنیل دی-لوئیس در فیلم درام عاشقانه تاریخی The Age of Innocence (عصر معصومیت) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی نیز بازی کرده است که براساس رمانی به همین نام نوشته ایدیت وارتون ساخته شد. بااین‌حال آیا امکان همکاری دوباره این دو در یک فیلم دیگر وجود دارد؟ دنیل دی-لوئیس در سال ۲۰۱۷ از سینما خداحافظی کرد و پس از هنرنمایی در فیلم Phantom Thread (رشته خیال) به کارگردانی پل توماس اندرسن تصمیم به بازنشستگی گرفت.

سبک بازیگری متُد (Method Acting) بحث‌برانگیز دنیل دی-لوئیس احتمالا بهای سنگینی برای این بازیگر داشته است، اما اگر کسی بتواند او را به خروج از بازنشستگی ترغیب کند، آن شخص مارتین اسکورسیزی است. درحال‌حاضر هیچ چیزی مشخص نیست و باید دید که آیا دنیل دی-لوئیس متقاعد به نقش‌آفرینی دوباره خواهد شد یا خیر.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده