نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۵

نتفلیکس پروژه‌های جدید سازنده سریال گامبی وزیر را رد کرد

سازنده سریال Queen’s Gambit و سریال Godless اخیرا اعلام کرد که نتفلیکس با ساخت سه پروژه جدیدش موافقت نکرده است.

اسکات فرانک، نویسنده و مشاور فیلم‌نامه فیلم‌های سینمایی مطرحی است که بیشتر به‌خاطر نویسندگی و کارگردانی دو سریال کوتاه تحسین‌شده برای نتفلیکس شناخته می‌شود. اولین سریال اسکات فرانک برای نتفلیکس Godless بود که با استقبال خوبی مواجه شد، اما سریال بعدی او یعنی Queen’s Gambit نه‌تنها چندین جایزه معتبر را به خانه برد، بلکه به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد و نام ستاره جوانش یعنی آنیا تیلور-جوی را بر سر زبان‌ها انداخت.

همکاری‌های اسکات فرانک و نتفلیکس با موفقیت‌های قابل‌توجهی همراه بودند؛ بنابراین انتظار می‌رفت که او در ادامه سریال‌های بیشتری برای این شبکه تولید کند. بااین‌حال اسکات فرانک در مصاحبه‌ای با مجله نیویورکر اطلاعات غافل‌گیرکننده‌ای را به اشتراک گذاشت و گفت که غول صنعت استریم با ساخت پروژه‌های بعدی او موافقت نکرده است. او طرح سه پروژه را به این شبکه ارائه داده بود که حتی در یکی از آن‌ها امکان همکاری دوباره اسکات فرانک با آنیا تیلور-جوی وجود داشت، اما هیچ‌کدام در جلب نظر نتفلیکس موفق نبودند.

هرچند در این پروژه‌ها از دو مورد هیچ اطلاعاتی در دست نیست، اما به‌نظر می‌رسد پروژه‌ای که آنیا تیلور-جوی برای ایفای نقش اصلی آن درنظر گرفته شده بود، اقتباسی از رمان «خنده در تاریکی» نوشته ولادیمیر ناباکف بود که با همکاری مگان آبوت، نویسنده سریال The Deuce و سریال Dare Me ساخته می‌شد.

رمان خنده در تاریکی به‌عنوان پیشینه یکی دیگر از آثار معروف ولادیمیر ناباکف یعنی لولیتا شناخته می‌شود که در سال ۱۹۶۲ توسط استنلی کوبریک به یک فیلم سینمایی تبدیل شد. این رمان داستان یک منتقد هنری میانسال را روایت می‌کند که شیفته دختری ۱۷ ساله می‌شود. برنامه اسکات فرانک این بود که یک فیلم نوآر تمام‌عیار از این رمان تولید کند. مگان آبوت درباره این اثر می‌گوید: «ما از این شخصیت به‌عنوان زنی افسون‌گر یاد کردیم که مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد، اما آثار نوآر بسیار عالی همیشه با این مسئله سروکار دارند. اسکات می‌خواست دیدگاه زنانه در این اثر مورد تأکید قرار بگیرد.»

درحال‌حاضر اسکات فرانک روی سریال جدیدی به نام Monsieur Spade با بازی کلایو اوون (بازیگر فیلم Children of Men و فیلم Inside Man) کار می‌کند که در ماه جاری  از شبکه‌ AMC پخش خواهد شد. اسکات فرانک همچنین در آینده با همکاری نتفلیکس به‌سراغ ساخت اقتباسی از رمان جنایی Department Q، اثر نویسنده دانمارکی یوسی آدلر-آولسن خواهد رفت که انتظار می‌رود پروژه بعدی این نویسنده و کارگردان باشد.


منبع Dark Horizons
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده