نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰

جان ویلیامز، آهنگساز برنده اسکار قصد بازنشستگی ندارد

جان ویلیامز آهنگساز بزرگ فیلم‌های سینمایی تصمیم به لغو برنامه خود برای بازنشستگی و ادامه فعالیت‌های حرفه‌ای خود در عرصه موسیقی گرفت.

جان ویلیامز، آهنگساز اسطوره‌ای فیلم و برنده ۵ جایزه اسکار و ۲۵ جایزه گرمی در سال ۲۰۲۲ به احتمال بازنشستگی خود بعد از ۶ دهه فعالیت در زمینه آهنگسازی برای بیش از ۱۰۰ فیلم در طول عمر خود اشاره کرده بود. او که با ۵۲ بار نامزدی جایزه اسکار پس از والت دیزنی دومین فردی است که این رکورد را در اختیار دارد، آن زمان درحال اتمام کار خود روی فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny بود که قرار بود به‌عنوان آخرین اثرش لقب بگیرد.

جان ویلیامز در این مصاحبه گفته بود: «درحال‌حاضر مشغول کار روی موسیقی متن فیلم Indiana Jones 5 هستم. فکر می‌کنم هریسون فورد که نسبت‌به من سن‌وسال کمتری دارد، اعلام کرده است که ایندیانا جونز ۵ آخرین فیلمش خواهد بود؛ بنابراین با خودم فکر کردم که اگر هریسون می‌تواند این کار را انجام دهد، پس من هم می‌توانم.»

جان ویلیامز کمتر از یک سال پیش از کار روی جدیدترین فیلم استیون اسپیلبرگ یعنی The Fablemans خبر داد که آخرین پروژه مشترک آن‌ها در طول ۵۰ سال همکاری است. او در جریان پرسش‌و‌پاسخ خبرنگارها در برنامه تبلیغاتی این فیلم از اظهارات خود عقب‌نشینی کرد. او در بخشی از گفتگوی خود در این‌باره می‌گوید: «من برای مدتی همچنان به کار خواهم پرداخت. من واقعا نمی‌توانم از موسیقی بازنشسته شوم. یک روز بدون موسیقی هم یک اشتباه است.» اسپیلبرگ نیز با خوشحالی پاسخ می‌دهد: «من هم همین الان متوجه شدم که او قصد بازنشستگی ندارد.»

جان ویلیامز درحال رهبری ارکستر

جان ویلیامز ۹۱ ساله این هفته در گفت‌وگو با مجله تایمز گفت که هرگونه صحبت درباره بازنشستگی او مربوط‌به گذشته بوده است و فعلا برنامه‌ای برای توقف کار خود ندارد: «من خیلی به اعلامیه‌های بزرگ اهمیت نمی‌دهم؛ بیانیه‌هایی محکم و قطعی که تغییری نخواهند کرد. اگر بدون زمینه‌چینی حرفی زدم، آن را پس می‌گیرم. اگر فیلمی باشد که واقعا نظرم را به خودش جلب کند و امکان هماهنگی با برنامه زمان‌بندی آن را داشته باشم، نمی‌خواهم چیزی را رد کنم. هر چیزی ممکن است. همه چیز پیش روی ما است، فقط محدودیت‌ها است که ما را عقب نگه می‌دارد. به بیان ساده‌تر، من دوست دارم قبل از اینکه اظهارنظر قطعی داشته باشم، صبر کنیم تا همه چیز مشخص شود.»

جان ویلیامز ۵ بار جایزه اسکار را برای فیلم Fiddler on the Roof، فیلم Jaws، فیلم Star Wars: A New Hope، فیلم E.T. the Extra-Terrestrial و فیلم Schindler's List دریافت کرده است. او درحال‌حاضر قرار است طی سال‌های پیش‌رو ارکسترهایی را در لندن، وین و برلین رهبری کند.


منبع darkhorizons
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده