نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۶

چندین انیمیشن براساس بازی تاج و تخت در دست ساخت هستند

طبق گفته جرج آر آر مارتین، چندین اسپین‌آف از جمله یک سریال انیمیشنی از دنیای بازی تاج و تخت در دست ساخت است.

جرج آر آر مارتین، خالق داستان‌های ترانه یخ و آتش به‌تازگی به پروژه‌های جدید از دنیای بازی تاج و تخت اشاره کرده است که در آن شاهد یک انیمیشن سریالی نیز هستیم. این سریال در ادامه داستان شخصیت لُرد کورلیس ولاریون، دریانورد افسانه‌ای از سریال House of the Dragon ساخته می‌شود که به مار دریایی معروف است.

مارتین در پست جدیدی که به مناسبت سال نو میلادی در وبلاگ خود منتشر کرده، به تحسین انیمیشن Blue Eye Samurai شبکه نتفلیکس پرداخته و توضیح داده است که چطور سال‌ها قبل چهار ایده اولیه را برای سریال‌های انیمیشنی در ذهن داشتند که دو مورد از آن‌ها درنهایت کنار گذاشته شدند. مارتین در اینجا به برنامه‌ی ساخت سریال Nine Voyages اشاره دارد که حالا از یک سریال لایو اکشن به انیمیشن تغییر ماهیت داده است. تصمیمی که ظاهراً او به‌طور کامل از آن حمایت می‌کند؛ چراکه هزینه‌های ساخت سریال لایو اکشن آن بسیار بالا بود.

«ما تصمیم گرفتیم تا سریال Nine Voyages، مجموعه‌ای را که داستان‌ سفرهای دریایی مار دریا را روایت می‌کند از لایو اکشن به انیمیشن تبدیل کنیم. تصمیمی که من به‌طور کامل از آن حمایت می‌کنم. محدودیت‌های اختصاص بودجه احتمالاً نسخه‌ی لایو اکشن را به یک پروژه گران‌قیمت تبدیل می‌کرد.

به‌خصوص در شرایطی که تقریباً نیمی از نمایش‌ها در محیط دریایی اتفاق می‌افتاد و لزوم ایجاد یک فضای کاملاً متفاوت در هر هفته که از دریفت مارک تا لایس، جزایر باسیلیک و ولانتیس را شامل می‌شدند، تنوع کاری در طراحی محیطی این اثر را بسیار زیاد می‌کرد. ما با یک دنیای کامل در داستان‌های این سریال مواجه هستیم و اگر به‌صورت انیمیشن کار کنیم، شانس بیشتری برای نمایش همه‌ی ابعاد آن خواهیم داشت. بنابراین حالا سه پروژه انیمیشنی را در دست ساخت داریم.»

لرد کورلیس ولاریون از سریال خاندان اژدها

هنوز هیچ اشاره‌ای به ماهیت دو پروژه انیمیشنی دیگر نشده است اما مارتین در بخشی‌های گفته‌های خود گفته است که کار روی آن‌ها «به سرعت ادامه دارد». HBO قبلاً هم تجربیات موفقیت آمیزی در ساخت انیمیشن‌های بزرگسالان براساس آی‌پی‌های موفق دارد که میان آن‌ها می‌توان به سریال Spawn در دهه ۱۹۹۰ و انیمیشن Harley Quinn که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است، اشاره کرد.

باید دید که آیا نهایتاً این اسپین‌‌آف‌های Game of Thrones به مرحله تولید خواهند رسید یا خیر. مارتین در اینباره می‌نویسد: «هیچ راهی برای دانستن آن وجود ندارد و هیچ چیزی در هالیوود قطعی نیست.»

همچنین فصل دوم سریال خاندان اژدها به‌عنوان اولین اسپین‌آف سریال بازی تاج و تحت در تابستان سال آینده از شبکه HBO پخش خواهد شد. اگرچه به‌نظر می‌رسد که HBO برای ساخت فصل سوم و چهارم سریال House of the Dragon نیز برنامه‌ریزی کرده است تا داستان جنگ داخلی تارگرین‌ها به‌خوبی در آن روایت شود، اما شبکه HBO هنوز ساخت فصل سوم و چهارم را رسما تایید نکرده است. فصل دوم سریال خاندان اژدها در ۸ قسمت تولید شده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع darkhorizons
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده