نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۰

انیمه بعدی هایائو میازاکی ممکن است دنباله Nausicaa باشد

هایائو میازاکی، کارگردان مشهور انیمه در جریان مستند اخیر خود احتمالا اثر بعدی خود را فاش کرده است که احتمال دارد دنباله یکی از آثار قدیمی خود باشد.

انیمه The Boy and the Heron مدتی می‌شود که روی پرده‌های سینما رفت که پیش از این گفته می‌شد آخرین کار هایائو میازاکی است، اما استودیو جیبلی ماه شهریور امسال اعلام کرد که برخلاف اعلام قبلی، میازاکی همچنان ممکن است یک انیمه دیگر را کارگردانی کند و اکنون طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، در جریان یک مستند که اخیرا منتشر شده، هایائو میازاکی احتمالا یک سرنخ از پروژه‌ بعدی خود به اشتراک گذاشته است.

میازاکی در بخشی از این مستند در حال طراحی شخصیت نائوشیکا و حیوان او که تتو نام دارد، است. میازاکی سپس گفت که بازگشت به دنیای این انیمه دردناک است. میازاکی در حال حاضر کاملا تایید نکرده است که انیمه بعدی او قرار است دنباله انیمه Nausicaa of the Valley of the Wind باشد، اما گروهی اعتقاد دارند که او ممکن است در حال نوشتن مانگا جدیدی از این مجموعه باشد و الزاما این اشاره نمی‌تواند به معنای تایید ساخت دنباله این انیمه باشد. بااین‌حال شایعات ساخت دنباله انیمه Nausicaa قوت گرفته است.

انیمه نائوشیکا از دره باد درواقع دومین انیمه‌ای است که هایائو میازاکی آن را کارگردانی کرده است که این انیمه در سال ۱۹۸۴ روی پرده‌های سینما رفت و بیش از ۱۴.۳ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرد. درواقع خود انیمه Nausicaa of the Valley of the Wind اقتباسی از مانگایی به همین نام اثر میازاکی بوده است. انیمه The Boy and the Heron آخرین اثر هایائو میازاکی ۸۲ ساله است که شانس بالایی در فصل جوایز هم دارد.

انیمه پسر و ماهیخوار تاکنون بیش از ۱۱۸.۲ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است که این فروش شامل بیش از ۲۸.۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۸۹.۷ میلیون دلار در گیشه جهانی می‌شود. انیمه The Boy and the Heron تاکنون جوایز متعددی مثل بهترین انیمیشن سال از مراسم‌هایی چون انجمن منتقدان فیلم بوستون، انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس، انجمن منتقدان فیلم دالاس‌فورت وورث، انجمن منتقدان فیلم سن دیگو و حلقه منتقدان فیلم فلوریدا (به‌همراه بهترین فیلم سال) را دریافت کرده است.


منبع WorldofReel
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده