نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۰

نویسنده Dune فیلمنامه فیلم فضایی و مرموز جدید دنی ویلنوو را نوشته است

اریک راث، نویسنده فیلم Killers of the Flower Moon می‌گوید که او فیلمنامه یک فیلم مرموز و فضایی جدید برای دنی ویلنوو نوشته است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اطلاعاتی از فیلم احتمالی بعدی دنی ویلنوو منتشر شده است. اریک راث، نویسنده فیلم Killers of the Flower Moon که پیش از این با این کارگردان در فیلم Dune همکاری کرده بود، به‌تازگی گفته است که او فیلمنامه یک فیلم مرموز و فضایی را برای دنی ویلنوو نوشته است. راث در جریان مصاحبه با A Script Apart اطلاعات زیادی را منتشر نکرد و تنها گفت که مطمئن نیست چه اتفاقی برای این پروژه رخ خواهد داد، اما فیلمنامه این فیلم در مورد فضا و زمان است و فیلم احساس تنهایی شدید دارد.

راث گفت: «من فیلمنامه یک فیلم را برای دنی ویلنوو نوشتم. خواهیم دید که درنهایت چه اتفاقی خواهد افتاد، اما فیلمنامه در مورد فضا و زمان، تنهایی شدید و جاودانگی است.» در یک ایمیل به World of Reel، راث پاسخی در مورد اینکه فیلمنامه اقتباسی از رمان Rendevous with Rama اثر آرتور سی کلارک است، نداد که پیش از این شایعه شده بود ویلنوو قرار است در یک زمان نامشخص اقتباس آن را تولید کند.

اریک راث

راث در پاسخ تنها گفت: «این عنوان فعلا باید یک ستاره تاریک و ناشناخته باقی بماند. تنها کافی است بگویم که در ۷۸ سالگی در تلاش برای یافتن پاسخ‌هایی برای سوالات بی‌پاسخم هستم.» اخبار ساخت فیلم Rendevous with Rama برای اولین‌بار در آذر ۱۴۰۰ منتشر شد، اما از آن زمان تا به امروز اطلاعات بیشتری منتشر نشده است. رمان ملاقات با راما در سال ۱۹۷۳ منتشر شد که شروع یک مجموع رمان ۴ جلدی بود. اتفاقات این رمان در سال ۲۱۳۰ جریان دارد که راما یک سفینه غول پیکر و استوانه‌ای شکل است که با سرعت سرسام‌آوری گرد محورش می‌چرخد و وارد منظومه شمسی شده است.

رمان داستانی گروهی از کاوشگران انسانی را دنبال می‌کند که در تلاش هستند تا این سفینه را تحت کنترل بگیرند. دنی ویلنوو، کارگردان آثاری چون فیلم Enemy، فیلم Prisoners، فیلم Sicario، فیلم Arrival، فیلم بلید رانر 2049 و فیلم Dune در حال حاضر کارگردانی فیلم Dune Part 2 را بر عهده دارد که این فیلم قرار است در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) روی پرده‌های سینما برود. بااین‌حال مشخص نیست که ویلنوو پس از آن چه فیلمی را کارگردانی خواهد کرد.

دنی ویلنوو و تیموتی شالامی در پشت صحنه فیلم Dune

گفته می‌شود که ویلنوو تصمیم دارد تا فیلم Dune 3 براساس رمان Dune Messiah تولید و اکران کند تا سه‌گانه تل‌ماسه تکمیل شود. بااین‌حال او بارها گفته بود که پس از پایان کارش با دنیای Dune می‌خواهد به سراغ کارگردانی آثار کوچک‌تر برود و کمی از ساخت فیلم‌هایی با مقیاس بزرگ فاصله بگیرد. همچنین اریک راث که برای نوشتن فیلمنامه فیلم Forrest Gump جایزه اسکار دریافت کرده، شانس زیادی با فیلم Killers of the Flower Moon برای حضور در فصل جوایز دارد. او اخیرا فیلمنامه فیلم Here به کارگردانی رابرت زمکیس را نوشته است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده