نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۰

سازندگان فیلم سریع و خشن 9 به‌خاطر ضربه مغزی شدن یک بدلکار نقره داغ شدند

ضربه مغزی شدن یک بدلکار در زمان فیلم‌برداری فیلم سریع و خشن 9 باعث جریمه سازندگان این فیلم شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سازندگان فیلم سریع و خشن 9 نقره داغ شده‌اند. سازندگان مجموعه فیلم سریع و خشن پس از حادثه‌ای که برای یکی از بدلکاران رخ داد و باعث مصدومیت و ضربه به مغز او پس از یک سقوط در زمان تولید قسمت نهم شد، به پرداخت جریمه ۸۰۰ هزار پوندی که معادل یک میلیون دلار است، محکوم شدند. این بدلکار که جو واتس نام دارد، پس از سقوط از یک ارتفاع هشت متری روی سرش روی بتن فرود آمد و باعث شکستگی جمجمه او شد.

این اتفاق در زمان فیلم‌برداری فیلم Fast & Furious 9: The Fast Saga در استودیو فیلم‌برداری برادران وارنر در هرتفوردشر انگلستان در ژوئیه ۲۰۱۹ رخ داده بود. BBC گزارش داد که یک قاضی پس از شنیدن اینکه این طناب ایمنی این بدلکار پس از تمرین از او جدا شده بود، گفت که واتس خوش شانس بوده است که زنده مانده است. دادگاه شنیده است که طناب ایمنی در بین برداشت‌ها مورد بازبینی قرار نگرفته‌اند.

قهرمانان ماشین تبهکاران را چپه می‌کنند فیلم سریع و خشن ۹

این دادگاه همچنین اضافه کرد که تشک فرود در نظر گرفته شده نیز باید دوباره مورد بررسی قرار می‌گرفتند که با بی‌توجهی سازندگان فیلم مواجه شده بود. این پیگرد قانونی توسط توسط اداره بهداشت و ایمنی موسوم به HSE مطرح شده بود که جراحات واتس را باعث تغییر مسیر زندگی او خوانده بودند و اضافه کردند که در بدلکاری هدف جلوگیری از سقوط نیست بلکه هدف به حداقل رساندن خطر آسیب دیدن است. تیم FF9 Pictures در روز جمعه در دادگاه نقص‌های ایمنی و بهداشتی اعتراف کرد و جریمه در نظر گرفته شده را پذیرفتند.

وین دیزل، جان سینا، میشل رودریگز، جوردانا بوروستر، سانگ کانگ، تایریس گیبسون، لوداکریس، ناتالی امانوئل، شارلیز ترون، هلن میرن، مایکل روکر، فرانسیس انگانو، اوسونا، کاردی بی، فین کول، آنا ساوای و وینی بنت، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم F9 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. جاستین لین وظیفه کارگردانی قسمت نهم فیلم Fast and Furious را بر عهده داشته است. فیلم F9: The Fast Saga بیش از ۷۲۶.۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده